مینی پی سی اینتل Mini PC Intel Nuc, دانشنامه, دانشنامه اینتل, معرفی مینی پی سی Mini PC, کامپیوتر کوچک

کامپیوتر کوچک اینتل نسل 11

کامپیوتر کوچک اینتل نسل 11 intel

به تازگی 4 محصول از رده مینی پی سی های NUC خود را در دو دسته Mini Pc kit و Compute Element مبتنی بر پردازنده های نسل 11 ، معرفی کرده است که در ادامه به بررسی دقیق مدل های این کامپیوتر کوچک اینتل نسل 11 intel و تفاوت آنها می پردازیم.

پردازنده های Intel Core 11th از سپتامبر گذشته معرفی شدند و طراحی شده اند تا فراتر از کامپیوترهای کوچک برای مصارف لپ تاپ و غیره استفاده شوند، این پردازنده ها با نام تجاری Tiger Lake بر اساس فناوری ده نانومتری “Intel 10nm SuperFin” ساخته شده اند. پردازنده های هوشمدند نسل 11 ، سه موتور محاسبه شده را بر روی یک سیستم بر روی تراشه (SoC) ترکیب می کنند، این CPU مجهز به پردازنده گرافیکی Intel Iris Xe با توانایی خرواینتل جی 4 نمایشگر و Intel Gaussian و شبکه شتاب دهنده مبتنی بر کاهش نویز و مصرف کم انرژی میباشد. برای اتصالات و شبکه نیز از تکنولوژی های PCIe Gen 4 ، Thunderbolt 4 و Wi-Fi 6 بهره می برند.

کامپیوتر کوچک اینتل نسل 11 intel

Intel 11th generation MINI PC

مشخصات کامپیوتر کوچک اینتل نسل 11 intel

این شرکت ادعا می کنه که، پردازنده‌ی نسل جدیدش با نام Tiger Lakeیا کامپیوتر کوچک اینتل نسل 11 intel، بخشی از نسل یازدهم خانواده‌ی core، با نام Willow Cove هست.

تمام پردازنده‌های Tiger Lake ارائه شده در پایین، تراشه‌های سری U از مدل های core i3 تا core i7 هستن که برای لپ‌تاپ‌های سبک طراحی شدن.

کامپیوتر کوچک اینتل نسل 11 intel

Intel 11th generation MINI PC

Intel’s Tiger Lakeشرکت اینتل برای لپ تاپ های گیمینگ و گرافیکی تخصصی، سری H رو عرضه کرده که پردازنده های قدرتمندتری به حساب میان.

مدیر کل شرکت اینتل در طی سخرانی‌ای گفته که کامپیوتر کوچک اینتل نسل 11 intel، قدرتمند‌ترین پردازنده‌ای هست که این شرکت تاکنون ارائه داده و یک جهش بزرگ در عملکرد پردازنده‌ها محسوب می‌شه. بخشی از مزیت های این نسل، مربوط به هوش مصنوعی اون با نام Intel’s Neural Accelerator 2.0 هست که به برنامه های نرم افزاری اجازه‌ی پیشرفت کافی می‌ده تا از قدرت پردازشی و کارایی بیشتری استفاده کنن.

برخی از کاربران با استفاده از پردازنده‌ی ذکر شده و نرم افزارهایی، تونستن کارایی لپ‌تاپ رو به بیش از دو برابر برسونن. اینتل ادعا می‌کنه که با استفاده از این پردازنده می‌تونه سرعت ویرایش عکس و فیلم رو 2 تا 3 برابر نسبت به پردازنده‌های دیگه افزایش بده، در حالی که این توانایی رو داره که کاربرد‌های دیگه‌ی لپ‌تاپ رو تا 20 درصد سرعت ببخشه، که این یکی از دستاورد‌های این نسل به حساب میاد. به گفته‌ی اینتل این پردازنده می‌تونه بهره‌وری انرژی باتری رو تا 20 درصد افزایش بده.

به این معنی که با استفاده از این پردازنده، لپ‌تاپ می‌تونه در حدود 1 ساعت بیشتر در حالت پخش ویدیو دوام بیاره و خاموش نشه.

برخی از جذاب‌ترین پیشرفت‌های Tiger Lake، مربوط به افزایش سرعت اون در بازی‌ها و کارت گرافیک قویش به حساب میاد. گرافیک سیلیکونی Iris Xe در پردازنده‌های نسل 11، جایگزین گرافیک Gen 11 Iris فعلی شده، که در تراشه های رده بالا در پردازنده های نسل 10 (Ice Lake) اینتل وجود داشته و این تغییر، نوید دو برابر شدن عملکرد گرافیکی رو هنگام بازی های Borderlands ،3 Far Cry New Dawn ،Hitman 2 با کیفیت تصویر 1080 به شما می‌ده. ماه گذشته اینتل نسخه بتا رو از فناوری Xe آزمایش کرد که می‌تونست عناوینی مثل  Doom Eternal و Battlefield 1 رو به راحتی در تنضیمات گرافیکی بالا اجرا کنه، و این چیزی هست که کارت گرافیک‌ها در تراشه‌های نسل 10 فعلی به سختی می‌تونستن مدیریت کنن.

کامپیوتر کوچک اینتل نسل 11 intel

Intel 11th generation MINI PC

Intel’s Tiger Lakeپردازنده های Tiger Lake که مجهز به Iris Xe هستن، مدیریت باتری بهتری رو ارائه می‌دن. مهندسان سیلیکون، معمولا، یا عملکرد گرافیکی بهتر، با مصرف برق نسل قبلی، و یا عملکرد یکسان را، با مصرف انرژی کمتر پیشنهاد می‌کنن. Iris Xe بسته به نوع لپ‌تاپ، می‌تونه هر کدوم رو انجام بده. اینتل در ماه گذشته یک تراشه 15 واتی Xe رو، با یک تراشه 25 واتی Iris مقایسه کرد و نتایج خوبی ارائه داد. تمام تراشه‌های Tiger Lake می‌تونن با هر توان قدرتی که لپ تاپ ها ارائه می‌دن سازگار بشن. باریک ترین و نازک ترین لپ‌تاپ‌ها، می‌تونن از تراشه هایی در محدوده 5 تا 7 وات استفاده کنن، در حالی که لپ‌تاپ های بزرگتر، از تراشه های 12 تا 28 وات  بهره‌مند هستن، که تمامی این ها، صرف نظر از توانی که مصرف می‌کنن، سری U هستن. همانطور که در قبل اشاره شد، تمام تراشه‌های Tiger Lake، از گرافیک Iris Xe برخوردار نیستن و برخی از مدل‌های سطح پایین‌تر با کارت گرافیک Intel UHD، مبتنی بر نسل 11 فعلی ارائه می‌شن.

تراشه های Tiger Lake، دقیقا مانند Ice Lake به دو دسته تقسیم میشن، دسته ای برای لپ تاپ های قابل حمل که می‌خوان حد فاصل بین عملکرد پایدار و مصرف برق رو تغییر بدن، و دسته ی دیگر برای لپ تاپ های سبکی که لزوما کارآیی بالایی رو ارائه نمیدن، ولی به توانایی نگهداری باتری در زمان طولانی نیازمند هستن.

از بهترین تراشه های این نسل می‌شه به Core i7-1185G7 اشاره کرد که دارای 4 هسته و 8 رشته هست که تا 4.8 گیگاهرتز بر روی یک هسته و 4.3 گیگاهرتز بر روی تمام هسته ها دیده می‌شه. این پردازنده با 12 مگابایت Cache، قدرتمند ترین پردازنده‌ی Tiger Lake به شمار میاد. ناگفته نمونه که Core i7-1185G7 با قدرتمند‌ترین شتاب دهنده‌ی گرافیکی‌ ی 96 EU که تقریبا دارای دو برابر EU، از گرافیک سطح بالای Ice Lake Iris Plus با 64 EU در صدر جدول بهترین‌ها قرار داره.

پردازنده ی Core i7-1165G7 نیز تا حد زیادی به Core i7-1185G7 شبیهه اما سرعت کلاک اون کمی کمتر هست.

مدل Core i5-1135G7 مانند پردازنده های قبلی که ذکر کردم دارای 4 هسته و 8 رشته هست با این تفاوت که حداکثر سرعت کلاک تک هسته ای اون 4.2 گیگاهرتز و سرعت چند هسته ای اون 3.8 گیگاهرتز هست. این پرازنده به همراه 8مگابایت Cache و 80 EU ارائه می‌شه. از Core i5-1135G7 انتظار میره تا به عنوان پردازنده ی اصلی لپ‌تاپ‌های Microsoft Surface Laptop 4 ارائه بشن.

هر سه ی این پردازنده های ذکر شده، با حافظه ی LPDDR4x-4266 ارائه می‌شن که توان اون ها بین 12 تا 28 وات هست.

Core i3-1125G4 تقریبا مشابه پردازنده ی Core i5 هست، با این تفاوت که با جای استفاده از کارت گرافیک Iris Xe از Intel UHD بهره‌منده. این پردازنده از رم LPDDR4x-3733 پشتیبانی می‌کنه و فقط 3.7 گیگاهرتز روی یک هسته و 3.3 گیگاهرتز بر روی هر 4 هسته ی اون قرار داره. این پردازنده یک خواهر با نام Core i3-1115G4 داره که دارای 6 مگابایت Cache هست و هر دو هسته‌ی اون تا 4.1 گیگاهرتز کار می‌کنن. همچنین این دو پردازنده دارای توان 12 تا 28 وات هستن.

Tiger Lake برای لپ تاپ هایی که نیاز به عملکرد پایین تری دارن، تراشه های ضعیف‌تری با توان 7 تا 15 وات ارائه می‌کنه.

برای مثال مدل Core i3-1120G4 با بهره‌مندی از کارت گرافیک Intel UHD حداکثر 3.5 گیگاهرتز خروجی داره. از مشخصات اون می‌شه به وجود دو هسته و 4 رشته و پشتیبانی از رم LPDDR4x-4266 اشاره کرد که ضعیف ترین پردازنده ی Tiger Lake به حساب میاد.

اگر به طور خلاصه بخوام بگم، تمام تراشه های خانواده ی Ice Lake شاهد افزایش عملکرد هستن و در این نسل 11، با عنوان Tiger Lake ارائه می‌شن.

کامپیوتر کوچک اینتل نسل 11 intel

Intel 11th generation MINI PC

در اینجا 4 عضو جدید خانواده Intel NUC را مورد بررسی قرار میدهیم:

NUC 11 Enthusiast

این مدل مینی کامپیوتر با نام رمز Phantom Canyon  جزء سری Gaming محسوب میشود و برای محاسبات سنگین، گرافیکی، بازی و تولید محتوا طراحی شده است. این سری هم در نسخه کیت و هم در نسخه مینی پی سی کامل ارائه شده است.

زیر قاب اینتل ناک سری Phantom Canyon یک پردازنده قوی اینتل core i7 نسل 11 با کد Core i7-1165G7 , به همراه گرافیک مجزای Nvidia Geforce RTX 2060 با 6 گیگ حافظه از نوع GDDR6 وجود دارد. همچنین پشتیبانی از حافظه رم تا 64 گیگابایت با درگاه DDR4-3200 و پورتهای Thunderbolt در جلو و عقب دستگاه، به شدت به جذابیت این مینی کامپیوتر کوچک اما قدرتمند می افزاید.

یک گزینه جالب این کامپیوتر کوچک داشتن شارژر بی سیم است، یک دستگاه سازگار با Qi را روی درب آن قرار دهید تا باتری آن به صورت بی سیم شارژ می شود.

مدلهای این سری:

NUC 11 Enthusiast Models: NUC11PHKi7C / NUC11PHKi7CAA

 

کامپیوتر کوچک اینتل نسل 11 intel

Intel 11th generation MINI PC

 

نقد و بررسی کامپیوتر کوچک اینتل مدل NUC11PHKi7CAAکامپیوتر کوچک اینتل مدل NUC11PHKi7C

کامپیوتر کوچک اینتل مدل NUC11PHKi7CAA

کامپیوتر کوچک اینتل مدل NUC11PHKi7C ; اگر به دنبال یک مینی کامپیوتر کوچک، بی ادعا و در عین حال شگفت‌انگیز قدرتمند هستید تا مهارت‌های بازی را در اتاق نشیمن خود پنهان کنید (یا خمیازه بکشید ، سطح جدیدی از اسب بخار را برای تابلوهای شرکتی 8K خود فراهم کنید)، کیت علاقه‌مندان به اینتل NUC 11 ( NUC11PHKi7C) می تواند دسکتاپ کوچکی برای شما باشد. این NUC، اگرچه قوی‌ترین نمونه‌ای نیست که تا به حال آزمایش کرده‌ایم، اما با مشت‌های بسیار بالاتر از کلاس اندازه‌اش ضربه می‌زند و با ظرافت آن خط باریک بین حجیم و ضخیم را طی می‌کند. در میان کامپیوترهای کوچک اگر در رایانه‌ای که به ندرت وجود دارد، به قدرت GPU گسسته جدی و خروجی صفحه نمایش بسیار انعطاف‌پذیر نیاز دارید، به تنهایی در یک کلاس قرار می‌گیرد. اگر مسیر کیت را دنبال می کنید، فقط به هزینه کل اجزا و سیستم عامل توجه کنید. (شما می توانید آن را به عنوان مدل 1075 دلاری بدون استخوانی که در اینجا آزمایش شده است، یا به عنوان یک واحد از پیش پیکربندی شده کمی گرانتر خریداری کنید.) در هر صورت، این یک دینام و انتخاب جدید ویراستاران ما برای مینی رایانه های شخصی قدرتمند است.

کامپیوتر کوچک اینتل مدل NUC11PHKi7C
کامپیوتر کوچک اینتل مدل NUC11PHKi7C

کامپیوتر کوچک اینتل مدل NUC11PHKi7CAA با کد Phantom Canyon با پردازنده Core i7-1165G7 به همراه کارت گرافیک Nvidia Geforce RTX 2060 با 6 گیگ حافظه از نوع GDDR6 یکی از قویتریترین مینی پی سی های حال حاضر است ,پشتیبانی از حافظه رم تا 64 گیگابایت با باس DDR4-3200 و پورتهای لازم و موثر کارایی زیادی را به کاربر میدهد , مینی پی سی اینتل NUC11PHKi7CAA مناسب برای نرم افزار های 3D Max ,بازی ,گرافیک های سنگین ,دوربین های پلاک خوان و موارد مشابه است .دو ماژول M2 Nvme512G+M2 30G Optane روی این دستگاه نصب است و ویندوز روی ام تو آپتین دسترسی سریع اطلاعات و رندر را به مصرف کننده میدهد.تفاوت سرعت محسوس و لذت بخش است

 

 

NUC 11 Pro

این مینی کامپیوتر با نام تجاری Tiger Canyon برای تجارت، محاسبات مهم ، استفاده در شرکتها و راهکار یکپارچه ارتباطی در نظر گرفته شده است که به طوری کل جزء دسته Business قرار میگیرند. این دستگاه همچنین از نمایشگرهای Hi-Def 8K پشتیبانی می کند. همچنین این Mini PC به صورت کیت ، برد و سیستم کامل توسط اینتل تولید شده است. این NUC گزینه هایی از 3 پردازنده را ارائه می دهد: 11th gen Intel Core i3, i5 or i7 که مدل i5 &  i7 هر دو شامل گرافیک Intel Iris Xe هستند، در حالی که i3 مجهز به گرافیک Intel UHD  میباشد. این سیستم می تواند تا 64 گیگابایت حافظه داشته باشد و پورت  Thunderbolt را در جلو و عقب مینی پی سی ارائه می دهد. یک ویژگی خاص برای کاربران تجاری، lan دوگانه سیستم است، همانطور که عکس زیر نشان می دهد مدل های کامپیوتر کوچک اینتل که پسوند OL دارند به شما 2 پورت از  Intel i255-LM 2.5 Gbps Ethernet میدهدند.
** GBPS: مخفف گیگا بایت بر ثانیه  /    Etherne: شبکه اتصال محلی

سری PRO به علت داشتن پورتهای بیشتر، به اندازه 4 میلیمتر از مدل های اینتل ناک دیگر ضخیم تر است.

کامپیوتر کوچک اینتل نسل 11 intel

Intel 11th generation MINI PC

 

NUC 11 Performance

در حال حاضر آخرین تولید مینی کامپیوتر NUC ، نسل 11 میباشد که سری NUC 11 Performance با نام تجاری Panther Canyon توسط اینتل با پردازنده های Core i3-1115G4,Core i5-1135G7 و Core i7-1165G7 عرضه شده است. مانند همیشه در این ابعاد کوچک پورتهای لازم، دو عدد Thunderbolt ، سه عدد USB Type-A ، دو عدد USB Type-C ، یک پورت شبکه 2.5 گیگابیت و WIFI 6 تعبیه شده است.

Panther Canyon با پردازنده های جدید نسل 11 و پشتیبانی از حداکثر 64 گیگابایت رم DDR4 پرسرعت با باس 3200 ، آنقدر کوچک است که در حین ارائه عملکرد بالا ، می توانید در هر کجای محل کار و خانه آن را قرار دهید. ترکیبی از Intel Iris Xe Graphics ، Thunderbolt ™ 3 ، DisplayPort و قابلیت HDMI امکان تجربه بصری بهینه در حداکثر چهار نمایشگر 4K را فراهم می کند. Canyon Panther ترکیبی منحصر به فرد از عملکرد فرماندهی ، گرافیک همه جانبه ، اتصال سریع و انعطاف پذیر و نوآوری هایی مانند شارژ بی سیم ، کنترل از راه دور و کنترل صدا را ارائه می دهد.

این کامپیوتر کوچک برای مصارف اداری و خانگی با عملکرد بالا حتی مناسب بازی های آنلاین و استریم فیلم و موزیک نیز میباشد. هر یک از Mini Pc های کاملاً پیکربندی شده ما یک نقطه شروع عالی برای تقویت تکنولوژی خانه یا محل کار شما است.

 

کامپیوتر کوچک اینتل نسل 11 intel

Intel 11th generation MINI PC

 

NUC 11 Compute Element

این کامپیوتر کوچک ماژولار اینتل با نام رمز Elk Bay بسیار طراحی جالب و شگفت انگیزی دارد که به صورت مجزا قسمت پردازنده و GPU مانند یک رم به شاسی یا باکس دیگری به نام Intel NUC Chassis Elements اسمبل میشود تا تشکیل یک مینی کامپیوتر ماژولار حرفه ای بدهد. میتوان از موارد مصرف به محاسبات و برای فروش به سازندگان سیستم های خاص اشاره کرد. این اساساً یک بلوک با ساختاری پیمانه ای است که به شما کمک می کند مشکلات مشتری را به راحتی برطرف کنید. با وجود ابعاد کوچک 65* 95 *95 میلی متر (تقریباً 2.6 * 3.7 اینچ)، به شما قدرت یک رایانه شخصی با سازه داخلی و در دسترس بودن l/o های مختلف برای آسان کردن سفارشی سازی و شخصی سازی میدهد. این عنصر محاسباتی نیاز به ماژولی مانند Intel NUC Chassis دارد. گزینه های پردازنده برای Elk Bay شامل i3، i5 و i7 Intel Core ، مدل های سلرون؛ و vPro و i5.i7  است. همچنین شما می توانید حافظه حداکثر 16 گیگابایت ، پشتیبانی از اتصال Thunderbolt 4 و گرافیک Intel – Intel Iris Xe برای i5 و i7 و Intel UHD برای i3 و Celeron دریافت کنید.

گرافیک Tiger Lake کامپیوتر کوچک اینتل نسل 11 intel

در قسمت گرافیکی هست که این تراشه های Tiger Lake توانایی و کارآیی خودشون رو نشون می‎دن.

در تراشه های Tiger Lake مدل Intel Xe-LP قرار داره که واقعا عملکرد خوبی از خودش به نمایش می‌ذاره که عملکرد اون در حدود دو برابر گرافیک های Iris Plus که در مدل Ice Lake قرار داشت هست.

طبق تجربیات به دست اومده، گرافیک Iris Plus می‌تونه برخی از بازی های مدرن رو با کاهش فریم و کمی کندی اجرا کنه، در حالی که گرافیک Iris Xe این توانایی رو داره که بازی هارو با رزولوشن 1080 و فریم بالا اجرا کنه.

در سایت اینتل ویدیویی قرار داره، که شخصی در حال بازی Counter-Strike: Global Offensive ، Hitman 2، Far Cry New Dawn و Borderlands 3 با رزولوشن 1080 و با استفاده از گرافیک Iris Xe هست. اگر فیلم رو نگاه کنین متوجه عملکرد خوب این گرافیک می‌شین.

اینتل همچنین ادعا داره که گرافیک یکپارچه Iris Xe توانایی شکست AMD Ryzen 7 4800U با گرافیک Radeon رو داره.

Iris Xe در مقایسه با لپ تاپ های گرافیکی Nvidia’s MX350، هنگامی که با پردازنده ی 10th Gen Intel Core جفت می‌شن عملکرد بهتری رو از خودشون به نمایش می‌ذاره.

کامپیوتر کوچک اینتل نسل 11 intel

Intel 11th generation MINI PC

تاخیر های مداوم شرکت اینتل در توسعه و پیشرفت فناوری، این امکان رو به AMD داده، که در لپ تاپ های جدید، از  Ryzen 4000 با فناوری 7 نانومتری استفاده کنن. هر دو پردازنده های اینتل نسل 10 و 11، از فناوری قدیمی 10 نانومتری استفاده می کنن و متاسفانه اینتل اعلام کرده که حداقل تا 1 سال آینده از فناوری 7 نانومتری اش خبری نیست.

از پیشرفت های اینتل در این مدل های کامپیوتر کوچک اینتل نسل 11 intel، وجود 4 پورت تادربولت و پشتیبانی از WIFI 6 از طریق رابط CNVi هست. الگوریتم های قدرت/فرکانس اینتل نیز در این نسخه به روز رسانی شده که به شما این امکان رو می‌ده، تا انرژی و Clock جداگانه ای روی CPU ،GPU و حافظه دستگاه متصل بشه. اینتل همچنین اظهار داشت که پهنای باند داخلی تراشه های خودش رو دو برابر کرده، که به همه ی قسمت ها این اجازه رو می‌ده که با داده‌ی بیشتری با یکدیگر ارتباط برقرار کنن.

با توجه به نوشته های بالا و مراجعه به سایت فروشگاه اینترنتی سبزسنتر میتوانید با توجه به نیاز خود انتخاب هوشمندانه ای داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.