مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

دستیار صوتی الکسای آمازون به زودی با صدای انسانی‌تر حرف خواهد زد

58f3321c 8975 4147 ad54 5dfc53e40ac2

آمازون به تازگی قابلیت‌های جدیدی را به دستیار صوتی خود یعنی الکسا اضافه کرده است و اکنون توسعه دهندگان می‌توانند از این قابلیت‌ها استفاده کنند تا الکسا بیشتر شبیه به انسان به نظر برسد.

الکسا از (Speech Synthesis Markup Language (SSML پشتیبانی می کند که به توسعه دهندگان امکان می‌دهد که زمان بندی، لحن و احساسات صدای این دستیار صوتی را کنترل کنند. به این ترتیب الکسا می‌تواند با صدای بسیار آهسته صحبت کرده و در واقع جملات خود را زمزمه کند، و در صورت انتخاب توسعه دهنده روی برخی از لغات تاکید کرده یا در صورت نامناسب بودن آنها را سانسور کرده و صدای بوق دربیاورد.

به گفته آمازون این قابلیت‌های SSML تجربه صدای واقعی‌تری را در اختیار کاربران الکسا قرار خواهد داد. مشخص نیست که قابلیت الکسا برای صحبت کردن با صدای آهسته چه قابلیتی برای کاربران دارد، به خصوص اینکه توسعه چنین قابلیتی به زمان بیشتری نیاز دارد.

در هر حال به صورت کلی یک دستیار صوتی با صدای انسانی تجربه کاربری لذت بخش‌تری را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. قابلیت صحبت با صدای انسانی یکی از ویژگی‌هایی است که مایکروسافت از آن به عنوان مزیت رقابتی دستیار صوتی‌اش یعنی کورتانا در مقایسه با سیری اپل استفاده می‌کند.

منبع: تک شات