مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

رمز عبور بیش از 32 میلیون کاربر توئیتر توسط هکرها لو رفته و آماده فروش است!

twitter

بعد از لو رفتن پسورد بیش از 270 میلیون اکانت ایمیل های مختلف مانند Mail.ru، جیمیل و یاهو، این بار هکرها دست به کار بزرگ دیگری زده اند و پایشان به شبکه های اجتماعی باز شده است. در ادامه خبر با ما همراه باشید تا ببینیم این هکرها چگونه امنیت 32 میلیون کاربر تویئتر را تهدید خواهند کرد.

چندین گزارش جدید منتشر شده اند که همگی نشان از ورود هکرها  به حوزه شبکه های اجتماعی دارند. بر این اساس باید بگوییم که رمز عبور 32 میلیون اکانت توئیتر در حال حاضر لور رفته و در برای فروش در فروشگاه های مخفی قسمت پنهان وب یا همان دارک وب قرار داده شده است.

به محض انتشار این خبر یکی از مدیران توئیتر به آن واکنش نشان داده و موضع این شرکت رد مورد این اتفاق را این گونه اعلام کرده است:

ما به این مورد اطمینان داریم که پسوردهایی که در مورد آنها صحبت می‌شود از منابع اطلاعاتی وا به سرقت نرفته اند و ما گزارش هیچ گونه رخنه به شبکه های اطلاعاتی خود را نداشته ایم. در واقع، بعد از جریانات اخیر ما به شدت در این مورد سعی کرده ایم که امنیت مراکز داده خود را بالاتر ببریم تا مشکلاتی از این دست گریبان گیر ما نشوند.

اما آیا واقعاً باید به این اظهار نظر به عنوان یک حجت، نگاه کنیم و ادعای هکر ها را گزاف بدانیم؟! داده های لو رفته شامل، آدرس های ایمیل، رمز های عبور و نام های کاربری است که دقیقاً اطلاعات مربوط به 32,888,30 کاربر را شامل می‌شود. در همین زمینه موتور جستجوی مخفی LeakedSource که از آن برای جستجوی رمز های عبور کاربران و خرید و فروش آنها در دارک وب استفاده می‌شود بر این عقیده است که این رمز های عبور از طریق نصب بد افزارها روی مرورگرهای اینترنت مانند گوگل Chrome و فایرفاکس بدست آمده اند و به احتمال زیاد ادعای توئیتر مبنی بر رد احتمال هک شدن سرورها و مراکز داده این شرکت صحیح است. طبق معمول در این جریانات کاربران روسی این شبکه بیشتر از بقیه در خطر هستند و بیشترین پسورد های لو رفته مربوط به آنها است.

البته توئیتر تنها شبکه ی اجتماعی لو رفته طی چند وقت اخیر نیست و همین اواخر شاهد این بودیم که پسورد و اطلاعات بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی Myspace و LinkedIn نیز لو رفت و در اختیار هکرها قرار گرفت و روش لو رفتن اطلاعات هم بسیار جالب بود. در این میان کاربرانی بودند که از یک پسورد در مکان های بسیار زیادی مانند ایمیل ها و حساب های کاربری شان در شبکه های اجتماعی مذکور استفاده می‌کردند و این سهل انگاری به آلت دستی برای سوء استفاده هکر ها تبدیل شده تا بتوانند اکانت های آنها را هک کنند.

طبق معمول توصیه بسیار مهم به همه کاربران توئیتر این است که حتماً همین حالا اقدام به بروزرسانی مرورگر های اینترنت خود کنند و با مراجعه به قسمت plug in و Add-on مرورگر خود موارد مشکوک و نا آشنا را حذف کنند و بعد از آن سریعاً اقدام به تغییر رمز عبور اکانت های ایمیل و توئیتر خود کنند.

منبع: شهر سخت افزار