مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

راهنمای خرید غذا ساز و خردکن

راهنمای خرید غذا ساز و خردکن

راهنمای خرید غذا ساز و خردکن

راهنمای خرید غذا ساز و خردکن

راهنمای خرید غذا ساز و خردکن : غذا ساز ها و خردکن ها ابزار هایی بسیار کاربردی هستند که از زمان که زیادی برای خرد کردن خوراکی های مختلف و خطرات احتمالی که زمان خرد کردن با چاقو وجود دارد، جلوگیری می کنند. استفاده از آنها نیز آسان است، حتی اگر در یک آشپز تازه کار باشید.

غذا ساز ها ابزارهایی هستند که همه کاره هستند و می توانند به طور مثال سبزیجات را خرد کنند، پنیر را رنده کنند، سیب زمینی را برش دهند، آجیل را آسیاب کنند، سس ها را مخلوط کنند و حتی خمیر کوکی را ورز دهند. برای کارهای کوچک، مانند خرد کردن ریحان یا آجیل، بهتر است از یک خردکن کوچک استفاده کنید. برای کارهای بزرگتر مانند درست کردن غذاهای مختلف که ترکیبات بیشتری دارند، بهتر است از غذاساز های بزرگتر که دارای تیغه های قدرتمندی هستند استفاده کنید چرا که راحتی و تطبیق پذیری بیشتری را ارائه می دهند.

 

راهنمای خرید غذا ساز و خردکن

غذاساز چیست؟

برای راهنمای خرید غذا ساز و خردکن باید گفت که غذاساز ها وسایل برقی روی میز هستند که از تیغه های چرخان برای برش غذا استفاده می کنند. مواد از طریق یک لوله به غذاساز اضافه می شوند، بنابراین دست های اپراتور هرگز با تیغه های غذاساز برخورد نمی کنند. علاوه بر خرد کردن، و رنده کردن سبزیجات، این دستگاه می تواند ترکیبات مختلف را با هم مخلوط کند، خمیر نان را مخلوط کرده و سس ها را امولسیون کند.

هنگامی که نیاز به انجام یک کار پر زحمت دارید که انجام آن با دست زمان زیادی طول می کشد، به سراغ غذاساز بروید. برای راهنمای خرید غذا ساز و خردکن باید گفت که دو نوع غذاساز وجود دارد که می توان از آنها برای کارهایی با اندازه های مختلف استفاده کرد:

غذاساز های دارای دسته و کاسه مخصوص به خود: این نوع غذاساز تیغه را در داخل یک کاسه یا ظرف همراه با دسته ای که دارد می چرخاند. کاسه فقط می تواند مقدار مشخصی از مواد را قبل از اینکه خیلی پر شود در خود نگه دارد. وقتی دسته کامل شد، می توان کاسه را برداشت و مواد را خارج کرد.

غذاساز های غذای پیوسته: غذاساز پیوسته برای تولید دسته های بسیار بزرگ ایده آل است. به جای یک کاسه ای که همراه با دسته است، مواد ترکیب شده از طریق لوله ای به ظرف مورد نظر شما وارد می شوند. از غذاساز می توان به طور مداوم استفاده کرد زیرا به حجم یک کاسه محدود نمی شود. می توانید به سادگی یک ظرف جدید در زیر لوله قرار دهید و به کار خود ادامه دهید.

 

خردکن غذا چیست؟

برای راهنمای خرید غذا ساز و خردکن باید گفت که خردکن‌ های غذا به گونه‌ ای طراحی شده‌ اند که اپراتور بتواند یک پیاز، گوجه‌ فرنگی یا کاهو را روی خردکن بگذارد، دسته را فشار داده یا بکشد، و وسیله را با فشار وارد تیغه‌ های برش کند. ظرفی که در زیر کاتر سبزیجات قرار داده شده است، مواد فرآوری شده را نگه می دارد. خردکن‌ های میوه و سبزیجات کار سنگینی دارند، به راحتی تمیز می‌ شوند و نتایج ثابتی دارند، بنابراین می‌ دانید که تمام قاچ‌ های لیمو یا برش‌ های گوجه‌ فرنگی دقیقا یک اندازه خواهند بود. برخلاف غذاساز، خردکن ها را نمی توان برای پوره یا مایع کردن استفاده کرد.

اگر می‌ خواهید نوع خاصی از برش را ایجاد کنید و می‌ خواهید روی اندازه و مقدار آن کنترل داشته باشید، به سراغ یک خردکن غذا در مقابل یک غذاساز بروید. چند مدل خردکن مناسب برای برش مواد خاص وجود دارد:

خردکن هایی با برش های مختلف: این خردکن ها دارای تیغه هایی هستند که برش های مختلف ایجاد می کنند. اکثر خردکن‌ ها مجموعه‌ های تیغه‌ ای با اندازه‌ های مختلف را می‌ پذیرند تا بتوانید اندازه برش‌ های خود را تغییر دهید.

برش های سرخ کردنی: ایده آل برای رستوران هایی که نیازمند تهیه غذاهای مختلف بسیاری مانند سیب زمینی سرخ کرده هستند، این دستگاه های برش سیب زمینی را به صورت قاچ، فرفری، یا اندازه استاندارد برای سیب زمینی سرخ کرده می دهند.

خردکن های تخصصی : خردکن های زیادی برای نوع خاصی از محصولات طراحی شده اند، مانند هسته های آناناس، برش کاهو و برش پیاز.

 

راهنمای خرید غذا ساز و خردکن
راهنمای خرید غذا ساز و خردکن

 

تفاوت بین غذاساز و خردکن غذا

برای راهنمای خرید غذا ساز و خردکن باید گفت که تفاوت بین غذاساز و خردکن غذا در این است که خردکن از نیروی دستی برای فشار دادن غذاها به داخل تیغه استفاده می کند و غذاساز از نیروی الکتریکی برای چرخاندن دیسک های تیز داخل کاسه یا ظرف استفاده می کند. خردکن‌ های غذا دارای تیغه‌ هایی هستند که برای پردازش یک نوع محصول مناسب هستند، در حالی که دستگاه‌ های غذاساز را می‌ توان با تیغه‌ های متعددی که وظایف زیادی را انجام می‌ دهند در اختیار داشت.

 

تفاوت بین غذاساز و مخلوط کن چیست؟

به طور خلاصه، برای راهنمای خرید غذا ساز و خردکن باید گفت که مخلوط کن ها برای مایعات و غذاسازها برای غذاهای جامد بهتر هستند. تیغه‌ های مخلوط‌ کن باعث مایع شدن غذا می‌ شوند، اما تیغه‌ های تیزتر روی غذاساز می‌ توانند مواد را ریز خرد کنند و آنها را باهم ترکیب کنند. در حالی که هنوز مقداری از بافت ترکیبات را حفظ می‌ کنند، ابزاری که برای تهیه سس‌ هایی مانند پستو به آن نیاز دارید. همچنین برای راهنمای خرید غذا ساز و خردکن باید گفت که بهتر است از تهیه سوپ یا در واقع هر چیز خیلی مایع در غذاساز خودداری کنید، زیرا کاسه ها حداکثر ظرفیت مایع کمتری دارند.

مخلوط کن و غذاساز هر دو وسایل مفیدی برای راحتی و صرفه جویی در زمان شما برای پخت غذاهای مورد علاقه شما هستند. از تبدیل ماکادمیا به کره آجیل گرفته تا استفاده مجدد از هویج باقیمانده به عنوان سوپ، این وسایل قدرتمند به شما یادآوری می کنند که لازم نیست برای تهیه غذا زمان زیادی را را صرف کنید و یا به خرد کردن های مختلف دستان خود را اذیت کنید.

یک مخلوط کن با کارایی بالا وسیله ای مناسب برای مایع سازی است، چه اسموتی، چه سس و چه پوره. یک مخلوط کن نتایج خود را با یک تیغه ثابت به دست می آورد و برای نرم کردن مواد شما به حالت خمیری از یک مایعی که اضافه می کنید مانند شیر و یا آب استفاده می کند. از سوی دیگر، غذاساز ها از انواع ابزارهای قدرتمندی هستند که برای کارهایی مانند خرد کردن پیاز، خرد کردن پنیر و حتی ورز دادن خمیرهای مختلف استفاده می شوند. هدف اصلی آنها به حداقل رساندن زمانی است که برای آماده سازی غذا صرف می کنید، و به ندرت مجبور خواهید بود که غذاها را قبل از وارد کردن به غذاساز برش دهید. غذاساز ها همچنین می توانند مواد مرطوب یا خشک را به راحتی میکس و خرد کنند.

برای راهنمای خرید غذا ساز و خردکن باید گفت که و کمک به تصمیم گیری بین این دو وسیله، به این فکر کنید که دوست دارید نتیجه نهایی شما چه بافتی داشته باشد. اگر بیشتر می خواهید اسموتی یا سوپ درست کنید، مخلوط کن را انتخاب کنید. اگر اغلب غذاهای غلیظ تری مانند خمیر تهیه می کنید، غذاساز را انتخاب کنید.

 

چگونه غذا ساز ها و خردکن های غذا را آزمایش کنیم؟

برای راهنمای خرید غذا ساز و خردکن باید گفت که برای خردکن‌ ها، می توانید دستگاه را با خرد کردن پیاز و بادام، پوره کردن نخود و هویج و رنده کردن پنیر پارمزان آزمایش کنید و غذاساز ها را روی رنده کردن پنیر پارمزان، برش دادن کرفس و قارچ و خرد کردن هویج و پنیر چدار آزمایش کنید. و همچنین می توانید ارزیابی کنید که هر مدل در هنگام کار با بالاترین سرعت خود تا چه میزان نویز تولید می کند.

 

چه ابعادی از غذا ساز و خردکن مناسب است؟

برای راهنمای خرید غذا ساز و خردکن باید گفت که اگر مرتبا برای تعداد زیادی از نفرات آشپزی می کنید یا دوست دارید چندین غدای مختلف را تهیه کنید، بهتر است از یک غذا ساز و خردکن بزرگتر با ظرفیت بیشتر استفاده کنید. که معمولا قیمت بالاتری دارند و گاهی اوقات وزن بیشتری دارند و فضای بیشتری را اشغال می کنند.  در نتیجه می توان گفت که غذا ساز و خردکن هایی با ظرفیت های متوسط یا بیشتر برای اکثر کارها کارامد هستند.

استفاده از خردکن ها برای کارهای کوچک، مانند خرد کردن نصف پیاز یا خرد کردن یک مشت جعفری، منطقی تر است. به علاوه تمیز کردن آنها راحت تر است.

 

غذا ساز های کامل

برای راهنمای خرید غذا ساز و خردکن باید گفت که غذا ساز های با اندازه کامل معمولا همه کاره تر هستند ، این غذا ساز ها قادر به خرد کردن و برش دادن غذاها و ورز دادن خمیر هستند. مینی خردکن ها شبیه به غذاساز های کوچک هستند، اما برای انجام کارهای ساده مانند خرد کردن نصف فنجان آجیل یا چند عدد موسیر طراحی شده اند.

 

نکاتی که باید هنگام خرید غذاساز در نظر بگیرید

برای راهنمای خرید غذا ساز و خردکن باید گفت که اندازه در هنگام استفاده از غذاساز مهم است. اغلب اوقات، مقدار کمی از مواد در یک کاسه بزرگ به طور کامل با هم مخلوط نمی شوند. برعکس، انجام یک کار بزرگ در یک کاسه کوچک زمان زیادی می برد. اندازه کاسه می تواند تا چهار لیتر متغییر باشد و برخی از مدل ها دارای کاسه های متعدد برای کارهای مختلف هستند.

برای راهنمای خرید غذا ساز و خردکن باید گفت که موتور غذاساز قلب غذاساز شماست و یک موتور قدرتمند به سرعت آماده سازی غذای شما بسیار کمک می کند. هنگامی که به دنبال یک غذاساز قدرتمند هستید، به وات دستگاه توجه کنید و همچنین به غذاساز هایی با فناوری حسگر وزن غذا برای تنظیم خودکار قدرت در مواقع لزوم هستند، توجه کنید. از آنجایی که در غذاساز ها با تیغه هایی با حرکت سریع سر و کار دارید، ایمنی یک نکته مهم است. غذاساز ها برای محافظت از موتور مجهز به برش های حرارتی هستند و تا زمانی که دستگاه به درستی مونتاژ نشده باشد روشن نمی شوند.

 

راهنمای خرید غذا ساز و خردکن
راهنمای خرید غذا ساز و خردکن

 

برای راهنمای خرید غذا ساز و خردکن باید گفت که اکثر غذاساز ها دارای یک کنترلر برای جابجایی بین سرعت های پایین و بالا هستند. یک غذاساز می تواند وظایف مختلفی را در تمام زمینه های تهیه غذا انجام دهد. با مجموعه‌ ای از تیغه‌ های موجود، می‌ توانید سیب‌ زمینی‌ ها را ماهرانه برش دهید یا هویج تازه رنده‌ شده را برای خود درست کنید. فرآوری غذا فقط یکی از کارهایی است که یک غذاساز قادر به انجام دادن آن است. برخی از غذاساز ها دارای امکانات اضافی مانند مخلوط‌ کن‌ ها و آسیاب‌ های کوچک برای ادویه‌ ها هستند تا امکانات بیشتری برای صرفه جویی در زمان تهیه غذا داشته باشید.

 

هنگام خرید غذاساز به چه نکاتی توجه کنم؟

برای راهنمای خرید غذا ساز و خردکن باید گفت که اکثر غذاسازها به صورت استاندارد دارای تیغه رنده ، تیغه برش ، تیغه خردکن و تیغه خمیر هستند و این لوازم جانبی برای استفاده روزمره بیش از اندازه کافی هستند.

هر چه بیشتر هزینه کنید، امکانات بیشتری به دست می آورید. عملکرد های اضافی که ممکن است به آنها نیاز نداشته باشید شامل تیغه های برش جایگزین ، اندازه‌ های رنده ضخیم و باریک ، تیغه های مارپیچ‌ ساز ، اتصالات مختلف اضافی و تیغه‌ های برش است.

برای راهنمای خرید غذا ساز و خردکن باید گفت که اگر آشپز مشتاقی هستید یا مرتبا برای تعداد زیادی آشپزی می کنید، یک غذاساز بزرگ و چند منظوره می تواند ارزشمند باشد. برعکس، اگر به‌ دنبال این هستید که بیشتر غذاهایی مانند حمص یا سالاد کلم را تهیه کنید، یک دستگاه کوچک‌ تر این کار را به خوبی انجام می‌ دهد.

تعداد تنظیمات سرعت را در نظر بگیرید. دو سرعت مختلف تمام امکانی است که واقعا به آن نیاز دارید، تعداد سرعت های مختلف بیشتر تنها امکان اضافی هستند که کاربردی ندارند و باعث می شوند هزینه بیشتری را بپردازید. برای پردازش مواد جامد مانند آجیل و سبزیجات از سرعت بالاتر و برای تهیه خمیر و امولسیون از سرعت کمتر استفاده کنید.

یکی از ویژگی های ضروری عملکرد پالس است. هنگامی که سرعت و قدرت تیغه های برش برای آنچه در حال پردازش است بسیار زیاد است و نمی خواهید مواد خود را به مایع تبدیل کنید، عملکرد پالس امکان خرد کردن کنترل شده را فراهم می کند. به عنوان مثال، اگر نیاز دارید یک پیاز را تقریبا خرد کنید، کافی است عملکرد پالس را چند بار بزنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

برای راهنمای خرید غذا ساز و خردکن باید گفت که به دنبال پایه های بدون لغزش نیز باشید. این پایه ها باید دستگاه شما را روی پیشخوان ثابت نگه دارند، حتی زمانی که در حال پردازش غذاهای سنگین است.

 

آیا غذاساز ارزش خریدن دارد؟

برای راهنمای خرید غذا ساز و خردکن باید گفت که با ترکیب چندین ابزار آشپزخانه در یک دستگاه فوق العاده، یک غذاساز به عنوان یک جفت دست اضافی در آشپزخانه عمل می کند. غذاساز ها برای کارهای پرمشقتی مانند برش دادن، رنده کردن و خرد کردن مناسب هستند و به ویژه برای هر کسی که مشکلات حرکتی دارد می توانند بسیار مفید باشند. به لطف طراحی همه کاره آنها، غذاساز ها در زمان واقعی صرفه جویی می کنند. کارشناسان ما در سبز سنتر به شما برای خرید و انتخابی بهتر در بین مدل های مختلف غذاساز و خردکن می کنند.