مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

نصب پنل های خورشیدی در آمریکا در سال 2016 به دو برابر افزایش یافت

82d71bc0 09c6 4ed4 961c 098de968cef0

با توجه به ماهیت فناپذیر سوخت های فسیلی، واضح است که تولید الکتریسیته به روشی که تا کنون انجام می شده  روشی قابل اتکا نیست. به همین دلیل هم گرایش قابل توجهی نسبت به استفاده از انواع جایگزین انرژی از طریق باد، آب و یا خورشید ایجاد شده است.
گزارش جدیدی در خصوص وضعیت بهره برداری از انرژی خورشیدی اظهار کرده است که تمایل به استفاده از این فناوری بسیار مثبت است. در آخرین آماری که توسط GTM Research و Solar Energy Industries )Association(SEIA منتشر شده، مشخص شده است که تعداد پنل ها و سیستم های خورشیدی نصب شده در آمریکا در سال 2016 نسبت به سال پیش از آن دو برابر شده است.
در این گزارش ادعا شده است که در سال 2016 در مجموع 14762 مگاوات PV خورشیدی در آمریکا نصب شده است که تقریبا دو برابر آمار نصب در سال 2015 است که 7501 مگاوات به ثبت رسیده بود. به گفته مدیر عامل SEIA، ابیگیل راس هاپر:

قیمت ها به پایین ترین میزان خود رسید، نصب سیستم های خورشیدی در تمامی ایالات افزایش یافت و مشاغل ایجاد شده نیز رشد قابل توجهی نشان داد. نتیجه اینکه افراد بیشتری به استفاده از انرژی خورشیدی روی آورده اند و در حالیکه بازار در حال تغییر است، روند در پنج سال آینده همچنان صعودی خواهد بود.

البته این روند خیلی هم تعجب آور نیست و کمپانی های زیادی در این حوزه دست به تلاش های قابل توجهی زده اند. بعنوان مثال می توان از تسلا نام برد که اخیرا سقف های خورشیدی را معرفی کردند که به ادعای ایلان ماسک در آینده از سقف های معمولی بسیار ارزان تر عرضه خواهند شد.

منبع: تک شات