مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

کنسول پروژه اسکورپیو ممکن است رابط کاربری متفاوتی با ایکس‌باکس وان داشته باشد

47234f46 f964 4ef1 b275 d85ebd0b509b

بنا بر گزارشی از Windows Central، احتمال این وجود دارد که کنسول جدید شرکت مایکروسافت، در طراحی داشبورد و رابط کاربری کاملاً با کنسول ایکس‌باکس وان فرق داشته باشد.

در جریان E3 2016 بود که مایکروسافت از طرح جدید خود برای ارائه‌ی مدل ارتقا یافته‌ی کنسول ایکس‌باکس وان با اسم رمز پروژه‌ی اسکورپیو پرده برداشت. کنسولی که طبق ادعای این شرکت ۶ ترافلاپس قدرت داشته و “قدرتمند‌ترین کنسول تاریخ” خواهد بود.

تا کنون خبر‌های زیادی درباره‌ی قدرت سخت افزاری این کنسول ناشناخته و مقایسه‌ی آن با سایر کنسول‌های حاضر در بازار از جمله جدی‌ترین رقیب خود یعنی کنسول پلی استیشن 4 پرو منتشر شده اما کمتر از طراحی رابط کاربری این کنسول صحبتی به میان آمده است. حال یکی از طراحان این کنسول اظهاراتی داشته که می‌تواند سرنخ‌هایی از ظاهر نرم افزاری پروژه‌ی اسکورپیو به ما بدهد.

این گزارش برگرفته از پروفایل لینکداین آقای اریک فیسکوس، طراح نرم افزار مشغول در مایکروسافت است، که در آن تجربیات خود از پروژه‌ای که هم اکنون روی آن کار می‌کند را به اشتراک گذاشته و اذعان کرده:

من هم اکنون در حال کار روی نمونه سازی طراحی گرافیک حرکتی پروژه‌ی اسکورپیو هستم که در تعطیلات ۲۰۱۷ عرضه می شود. آیا به این فکر می‌کنید که با قدرت پردازش گرافیکی ۶ ترافلاپسی چه کار‌هایی می‌توانیم بکنیم؟ سال آینده در صبح کریسمس خواهید دید.

این گفته‌ی فیسکوس می‌تواند بیانگر تفاوت‌های نرم افزاری دو کنسول پروژه اسکورپیو و ایکس‌باکس وان باشد.

کنسول ایکس‌باکس وان از اولین روز‌های عرضه‌ در سال ۲۰۱۳ تا کنون تغییرات زیادی در بخش رابط کاربری به خود دیده که صد البته موجب بهبود و کاربر‌پسند‌تر شدن بخش نرم افزاری این کنسول شده است. با این وجود، تلاش مایکروسافت برای ارائه‌ی یک طراحی متفاوت در کنسولی که ۴ برابر ایکس‌باکس وان قدرت دارد، بسیار قابل توجه است. مسئله‌ای که ممکن است علاوه بر عدم تحت الشعاع قرار دادن ایکس باکس وان، هر دو کنسول مایکروسافت را در قالب یک اکوسیستم کنار هم قرار دهد و برای این شرکت موفقیت فراوان به همراه داشته باشد.

منبع: تک شات