مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

شرکت نینتندو در ارزش بازار از سونی پیشی گرفت

Nintendo switch 1 w600

به لطف موفقیت کنسول هیبریدی جدید شرکت نینتندو یعنی نینتندو سوییچ، ارزش بازار این شرکت – به معنای آنکه ارزش کمپانی مورد نظر در بازار سهام چقدر ارزش دارد – از شرکت سونی پیشی گرفت.

به نقل از سایت Nikkei، ارزش بازار نینتندو در جمعه به 5.44 تریلیون ین رسید که معادل 48.9 بیلیون دلار می شود. در مقابل، ارزش بازار سونی در همان روز به 48.5 بیلیون دلار رسید. اولین بار نیست که ارزش بازار شرکت نینتندو از سونی پیشی می گیرد و این اتفاق یک بار یازده ماه پیش و یک بار ده سال پیش رخ داده، که دلیل آن به خاطر محبوبیت بیش از اندازه کنسول موفق Wii بود.

هفته قبل، نینتندو بابت کمبود کنسول نینتندو سوییچ در بازار از مردم عذرخواهی کرد و قول داد تعداد کنسول های بیشتری را در دفعات بعد به بازار تزریق کند. در بیانیه ای آن ها توضیح دادند:

از پاییز و بعد آن، ما تمام تلاشمان را خواهیم کرد تا مطمئن شویم محصولاتمان به مقدار کافی در اختیار مشتریانمان قرار بگیرد و شتاب تولید محصولاتمان را تا آخر امسال افزایش خواهیم داد.

کنسول نینتندو سوییچ توانست در کشور آمریکا، دو ماه متوالی فروش بیشتری نسبت به دو کنسول پلی استیشن 4 و اکس باکس وان داشته باشد. این روند تا ماه ژوئن شکسته شد چون پلی استیشن 4 دوباره در صدر جدول فروش قرار گرفت.

کمپانی ژاپنی نینتندو در ماه اول عرضه نینتندو سوییچ، 2.4 میلیون واحد کنسول فروخت. بعد از آن هنوز نینتندو آمار دقیقی ارائه نداده. در مقابل، شرکت سونی توانست 60 میلیون واحد کنسول پلی استیشن 4 را به طرفدارانش بفروشد.