مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

در بروزرسانی جدید، سیستم اتوپایلوت تسلا امکان افزایش سرعت را در اختیار راننده قرار می دهد

8feba7f9 0482 4741 942c 78c4b5cf934a

درست پیش از کریسمس سال گذشته، تسلا بروزرسانی برای سیستم اتوپایلوت خود عرضه کرد که در بعضی شرایط به راننده اجازه افزایش سرعت را نمی داد. حالا و در کمتر از یک ماه، تسلا بروزرسانی دیگری را عرضه کرده است که مجدداً امکان افزایش سرعت را در اختیار راننده قرار می دهد.
به گزارش Electrek، پس از آنکه بروزرسانی ماه گذشته موجبات ناراحتی دارندگان خودروهای تسلا را فراهم کرد، این کمپانی تصمیم گرفت محدودیت های سرعت خودروهای خود را کمی تعدیل کند. حالا هنگامی که خودرو در جاده های کفی و مسیرهای تک بانده در حرکت است، رانندگان می توانند اتوپایلوت را طوری تنظیم کنند که امکان افزایش سرعت خودرو از حداکثر سرعت تعیین شده به میزان 8 کیلومتر در ساعت را فراهم سازد. رانندگی در جاده های چند بانده در بروزرسانی قبلی مشمول محدودیت سرعت نمی شد.
این بروزرسانی هنوز برای تمامی کاربران ارسال نشده، اما ایلان ماسک در پست توییتری خود اعلام کرده که تسلا محدویت های سرعت را از میان برداشته است.
اگر اکثریت رانندگان سعی کنند از حداکثر سرعت تعیین شده تبعیت کنند، قطعا تغییر بزرگی در فرهنگ رانندگی رخ خواهد داد. اما معمولا تعداد افرادی که به قوانین مربوط به رعایت سرعت در محدوده تعیین شده توجه می کنند بسیار کم است. با توجه به اینکه ایجاد اختلال در جریان ترافیک از رانندگی همگام با این جریان خطرناک تر است، این بروزرسانی می تواند سیستم اتوپایلوت تسلا را نسبت به گذشته ایمن تر کند.

منبع: تک شات