مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

پروژه شش ماهه شبیه سازی زندگی در فضا در چین به اتمام رسید

f7e29df7 d880 48e1 ad26 7fd8173ab290

محققان چینی موفق شده‌اند به مدت 180 روز درون محفظه ای که شرایط سفر انسان به اعماق فضا را شبیه سازی می کرد، زندگی کنند. این گروه 4 نفره شامل 3 محقق مرد و یک زن از 17 ژوئن داخل یک کپسول فضایی عایق بندی شده که در شنزن یکی از شهرهای جنوبی چین قرار داشت، زندگی کردند و 14 دسامبر از این کپسول خارج شدند و به ماموریت شش ماهه خود پایان دادند.

هدف اصلی این ماموریت شبیه سازی فضایی بررسی فناوری‌هایی بود که می توانند در پروژه‌های اکتشافی اعماق فضای دولت چین مورد استفاده قرار گیرند. این محققان در تلاش بودند تا نحوه استفاده از غذا، آب و اکسیژن و بازیافت این مواد تحت شرایط کنترل شده را بررسی کنند.

موسسات چینی و بین المللی مختلفی دراین تجربه دخیل بوده‌اند از جمله Astronaut Center of China، دانشگاه هاروارد و مرکز هوافضای آلمان.

این کپسول عایق بندی شده با فضای 1340 متر مکعب دارای مساحت 370 متر مربع بوده که به هشت بخش مختلف شامل مسافران، منابع و گلخانه تقسیم می‌شود. این 4 داوطلب موفق شدند حدود 25 نوع گیاه مختلف را در این کپسول پروش دهند از جمله سیب زمینی، گندم، سویا، بادام زمینی، کاهو و کلم چینی. این گیاهان بخشی از یک سیستم تصفیه زیست محیطی بزرگ هستند که به بازیافت و تولید مجدد اکسیژن و آب کمک کرده و موجب وابستگی کمتر به منابع خارجی می‌شوند.

محققانی که در این پروژه شبیه سازی مشارکت داشته اند نحوه اثرگذاری یک محیط غیر قابل نفوذ را بر تغییرات فیزیولوژیکی، الگوهای خواب و سلامتی احساسی بررسی کرده‌اند. به گفته یکی از این افراد با گذشت زمان فشار روانی حضور در یک کپسول ایزوله بیشتر و بیشتر می شود و در چنین مواقع افراد از لحاظ عاطفی به شدت تحت فشار قرار می‌گیرند.

محققان چینی برای غلبه بر استرس مجموعه از حرکات Tai Chi را برای اجرا توسط این 4 داوطلب توسعه داده بودند و به نظر می‌رسد که این حرکات مفید بوده‌اند.

منبع: تک شات