مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

رئیس جمهور آینده آمریکا رهبران سیلیکون ولی را به ملاقات دعوت کرده است

71ff52b7 beb5 4d00 80e5 41d60e3f0bff

این هفته چندین نفر از رهبران سیلیکون ولی، از تیم کوک مدیرعامل اپل گرفته تا شریل سندبرگ مدیر ارشد عملیات فیسبوک برای حضور در مراسمی در برج ترامپ واقع در منهتن نیویورک دعوت شده اند. هنوز مشخص نیست دونالد ترامپ که با انتخابش به عنوان ریاست جمهوری آمریکا سیلیکون ولی را در بهتی غم انگیز فرو برد چه خوابی برای میهمانان نه چندان محبوب خود دیده است.

به نظر می رسد دعوتنامه های این مراسم که قرار است روز چهارشنبه ی پیش رو برگزار شود هفته ی گذشته از سوی راینس پریبس، جارد کوشنر، و البته پیتر تیل برای حدود 12 نفر از شخصیت های شناخته شده ی سیلیکون ولی ارسال شده اند. اما آنطور که انتظارش را نیز می شد داشت، بسیاری از رهبران حوزه ی فناوری هیچ تمایلی به شرکت در این جلسه ندارند.

شنیده ها حاکی از آن است که فهرست دعوت نشده های این مراسم نیز به اندازه ی مدعوین آن قابل توجه است. در کنار پیج، کوک و سندبرگ، ساتیا نادلا مدیرعامل مایکروسافت، چاک رابینز مدیرعامل سیسکو، رامتی مدیرعامل IBM، برایان کرانیچ اینتل و مدیرعامل اوراکل ظاهراً در لیست دعوت شده ها حضور دارند. اما مدیران ارشد نتفلیکس، سیلزفورس، اسلک و دراپ باکس به این جلسه دعوت نشده اند.

ظاهراً لری پیج شرکت خود در این گردهمایی را تایید کرده است. با این وجود، هنوز معلوم نیست باقی مدعوین مثل جف بزوسآمازون در جلسه ی مذکور حضور خواهند یافت یا خیر؛ بزوس پیش از انتخابات بار ها از طریق واشنگتن پست به ترامپ حمله کرده بود. دعوت از کسانی مثل ایلان ماسک نیز واضح به نظر می رسد اما حضور یافتن وی در این جلسه هنوز در هاله ای از ابهام قرار دارد.

کارآفرین شناخته شده یعنی مارک کوبان که پیش تر ترامپ را مورد انتقاد قرار داده بود نیز ظاهراً در این جلسه حضور نخواهد داشت. جک دورسی، مدیرعامل و موسس توییتر (که یکی از شیوه های مورد علاقه ی ترامپ برای ارتباط با طرفدارانش بوده است و خود او آن را در انتخابش تاثیرگذار دانسته) نیز ابتدا دعوت به این مراسم را رد کرده و سپس گفته نمی داند آیا دعوت شده است یا خیر.

رابطه ی رئیس جمهور آینده ی آمریکا با اپل نیز چندان تعریفی ندارد. ترامپ طی کمپین انتخاباتی خود تولید محصولات اپل در خاک کشوری غیر از آمریکا را به انتقاد گرفته و حتی تهدید کرده بود محصولات اپل را بایکوت خواهد کرد؛ گرچه تصاویر وی در حال استفاده از محصولات این شرکت گهگاه در رسانه ها به چشم می خورد. گفته می شود با انتخاب ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا، اپل احتمالاً در حال بررسی شرایط تولید آیفون در ایالات متحده است.

در کل اگر نگاهی به سابقه ی چنین ملاقات هایی بیاندازیم، خواهیم دید که این جلسه نیز می تواند اوضاع ناخوشایندی پیدا کند. بار قبلی که ترامپ سران رسانه های آمریکا را دور هم گرد آورده بود، به ادعای حاضران در جلسه، تمام آنها از جمله کارکنان یک رسانه ی بزرگ را به باد توهین و تحقیر گرفته است.

باید صبر کرد و دید از دل جلسه ی آینده ی وی با سران حوزه ی فناوری آمریکا که از جمله معدود صنایع درخشان این کشور محسوب می شود چه خبر هایی به بیرون درز خواهد کرد؛ جلسه ای که هنوز پیش از برگزاری، خبرساز بودنش جای شبهه ندارد.

منبع: تک شات