مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

افشای اطلاعاتی در خصوص پروژه اتومبیل‌های خودران اپل

17afdcd5 e5b0 4b02 a602 043aa2d11744

کمپانی اپل در نامه ای به اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه های آمریکا (NHTSA) ضمن ارائه پیشنهاداتی به منظور تصویب قوانین مرتبط با حوزه اتومبیل ها و دستگاه های خودران، به طور رسمی از تمایل خود برای ایفای نقش در این بازار نوظهور خبر داد.

اپل در این نامه که برای اولین بار توسط روزنامه وال استریت ژورنال منتشر شده است، اطلاعاتی در خصوص نوع محصولات بدون راننده ای که قرار است در آینده ای نزدیک تولید شود، ارائه نکرده اما عنوان کرده است:

اپل از فناوری یادگیری ماشینی به منظور تولید محصولات و ارائه خدماتی هوشمندتر، تعاملی تر و شخصی‌تر برای کاربران بهره خواهد برد. این شرکت سرمایه گذارای های کلانی را بر روی مطالعه یادگیری ماشینی و تکنولوژی دستگاه های خودران انجام داده و نسبت به ظرفیت های سیستم های خودران در برخی حوزه ها همانند حمل و نقل عمومی، بسیار شگفت زده شده است.

کوپرتینویی ها در این نامه که توسط استیو کنر، مدیر بخش یکپارچگی محصولات این شرکت نوشته شده است، خواستار تنظیم و اعمال قوانین و سیاست هایی شده اند که بتوانند با استناد به آن ها؛ شخص مسئول را در هنگام بروز مشکل در حین رانندگی خودکار شناسایی کنند، از اطلاعات، حریم شخصی و امنیت فیزیکی کاربران محافظت کنند و در نهایت این که این اطمینان را بدهند که تاثیر استفاده از اتومبیل های خودران در جامعه، مثبت خواهد بود.

می توان این چنین گفت که قوانین و مقرارتی که در این حوزه تصویب می شوند، می توانند راه را برای ورود بسیاری از کمپانی ها و به تبع، ایجاد مشاغلی جدید برای هزاران نفر باز کند. از این رو، اپل خواستار اعمال قوانینی در این زمینه شده است که با شرکت های نوپا و آن هایی که به تازگی به این عرصه ورود کرده اند، همانند کمپانی های باسابقه رفتار شود. به بیانی دیگر، یک شرکت جدید که به تازگی محصولی را تولید کرده است، نباید اطلاعات بیشتری را در مقایسه با شرکت های قدیمی، قبل از آغاز مراحل تست در خیابان ها به مقامات ارائه دهد.

از محتوای این نامه می توان این چنین برداشت کرد که اپل در آینده ای نزدیک، اتومبیل خودران و یا همان بدون راننده خود را روانه بازار خواهد کرد اما توسعه نرم افزاری و پلتفرم آن را به شرکت های دیگر واگذار خواهد سپرد.

خودروهای بدون راننده به لطف تجهیزاتی که به آن مجهزند می توانند اطلاعات گسترده ای را جمع اوری کنند و اپل با این مسئله موافق است که شرکت ها می بایست اطلاعات و دیتای مربوط به وقوع تصادف خودروی بدون راننده خود را به مقامات قانونی ارائه دهند اما نباید این امر مغایرتی با نقض حریم خصوصی کاربران و دارندگان این خودروها داشته باشد. به اعتقاد ما، شرکت ها می بایست در خصوص حفاظت از اطلاعات شخصی کاربران، تمهیدات ویژه ای را بیاندیشند.

همانطور که می دانید چند ماهیست که شایعاتی در خصوص تصمیم کمپانی اپل برای ورود به حوزه اتومبیل های خودران در فضای وب منتشر می شود و اخیراً شنیده شده که باب منسفیلد که پیش‌تر مدیریت تیم مهندسی محصولاتی همچون مک بوک ایر و آیپد را بر عهده داشت، مدیریت تیم خودروسازی این شرکت را در دست گرفته است.

منبع: تک شات