مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

کورتانا از آزار و اذیت جنسی عصبانی می شود!

e75ddb41cd0a10da226f477e5f495e05 L

دستیار صوتی “کورتانا” (Cortana) شخصیتی مجازی است که هم گیمرها (خصوصا کاربران XBOX) و هم کاربران ویندوز به خوبی می شناسند.در سال 2015 اخبار جدی پیوستن کورتانا به ویندوز 10 و صد البته به همراه قابلیت های بیشتر در زمینه ادراک اعلام شد.

کورتانا ، یک شخصیت خیالی و هوش مصنوعی در سری بازی‌های ویدئویی هیلو است که توسط جن تیلور صدا گذاری شده‌است. کورتانا به عنوان صدای پس زمینه و در طول بازی به عنوان همراه در مأموریت‌های جنگی به راهنمایی شخصیت مستر چیف می‌پردازد و اطلاعاتی را در اختیار او قرار می‌دهد. او باعث جلوگیری از نصب و فعال‌سازی تأسیسات ابر سلاح هیلو بود که سبب نابودی تمامی زندگی‌های ادراکی در کهکشان می‌شد. طرح اصلی و اولیه کورتانا بر اساس ملکهٔ مصر، نفرتیتی بوده و هولوگرافی شخصیت او همیشه به شکل یک زن نمایش داده می‌شود. شخصیت کورتانا الهام بخش پروژه دستیار شخصی هوشمند شرکت مایکروسافت با نام مایکروسافت کورتانا است.

هم اکنون مایکروسافت و طراحان کورتانا،ضمن اعلام بالا رفتن امکانات آن در آینده،اخبار متفاوتی را منتشر ساخته اند.دبورا هریسون از جمله افراد کلیدی پشت طراحی کورتانا بود.ایشان و تیم طراح در زمینه شخصیت پردازی زنانه کورتانا به مانند یک انسان تلاش بسیاری کرده اند.مایکروسافت اعلام کرده است که مهندسان آن تلاش بسیار زیادی برای تبدیل کورتانا به یک شخصیت واقعی انجام داده اند.با این حال ظاهرا مایکروسافت یک قسمت مهم و انسان گونه را در کورتانا دستکاری کرده است.متاسفانه این یک واقعیت شناخته شده است که بسیاری از کاربران از دستیاران صوتی خود مانند کورتانا،سیری یا حتی Google Now در مورد روابط جنسی و مواردی از این دست سوال می پرسند.هریسون در ادامه به تفاوت های کورتانا با دیگر دستیارهای صوتی پرداخته و گفت:درست است که ما به دنبال واقعی سازی شخصیت کورتانا به منظور یک ارتباط بهتر بودیم.اما در صورتی که سوالاتی از آن پرسیده شود،مانند مواردی که ذکر شد و یا آنکه در پشت سوالات آزار و اذیت جنسی پنهان باشد،کورتانا پاسخ غیر منتظره و محکمی به کاربران خواهد داد!در هر صورت کورتانا دارای شخصیت پردازی کاملا زنانه و صد در صد اجتماعی است که بدین ترتیب می تواند به این فرهنگ سازی اشتباه در مورد استفاده نادرست از دستیارهای صوتی پایان دهد.

منبع: سخت افزارمگ