مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

پرتاب موشک فالکون 9 اسپیس ایکس به تاخیر افتاد

d11f43d4 6a29 4244 9725 6221a8bb990e

حتما تا به حال اخبار مختلف مربوط به تلاش اسپیس ایکس برای ارسال مجدد موشک‌های استفاده شده به فضا به گوشتان خورده است. اسپیس اکس اخیرا موفق شد بارها موشک‌هایی که به فضا ارسال شده‌ بودند را به روش‌های مختلف مجدد روی زمین فرود بیاورد تا در زمان مناسب به منظور صرفه جویی در هزینه‌های بالای پروژه‌های فضایی، مجدد از این موشک‌ها استفاده کند. اما در سال گذشته میلادی این شرکت با بدشانسی رو به رو شد و یکی از راکت‌های فالکون 9 روی سکوی پرتاب منفجر شد. 

پس از این انفجار اسپیس ایکس اعلام کرد که موشک بعدیش را در تاریخ 8 ژانویه یعنی 19 دی به فضا پرتاب خواهد کرد اما اکنون شاهد تاخیر در این برنامه ریزی هستیم. شرکت Iridium اظهار داشته که پرتاب موشک فالکون 9 با تاخیر چند روزه به 14 ژانویه (25 دی) موکول شده است. اما دلیل این تاخیر زیاد و چند روزه بر خلاف تاخیرهای متدوال یک یا حداکثر دو روزه چیست؟ جواب این سوال ساده است و احتمالا به هواشناسی مربوط می‌شود.

ظاهرا آب و هوای Vandenberg Air Force Base این روزها چندان آرام نیست و پیش بینی هوا از بادهای شدید و باران طی روزهای آتی خبر می دهد.

البته این موضوع چندان باعث ناراحتی اسپیس ایکس یا Iridium نشده است. این دو شرکت می‌خواهند اطمینان حاصل کنند که پس از انفجار سپتامبر، این بار همه چیز طبق برنامه ریزی‌ها پیش خواهد رفت تا از محموله با ارزش Iridium (ماهواره بعدی این شرکت) محافظت شده و نشان داده شود که برنامه ریزی‌های شخصی فضایی ایلان ماسک مانند گذشته به خوبی دنبال می شوند. علاوه بر این در این مدت مهندسان فرصت بیشتری برای بررسی دوباره شرایط و جلوگیری از وقوع یک فاجعه دیگر پیدا خواهند کرد.

منبع: تک شات