مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

پاناسونیک کارایی ربات (HOSPI(R را در یک هتل و فرودگاه مورد ارزیابی قرار می دهد

پاناسونیک در نظر دارد تا در تاریخ 25 تا 29 دی، کارایی ربات «(HOSPI(R» را به صورت آزمایشی در هتل «ANA Crowne Plaza Narita» و فرودگاه بین المللی «Narita» واقع در ژاپن مورد ارزیابی قرار دهد.

«(HOSPI(R» رباتی است که می تواند کالاها را به صورت خودکار و بدون دخالت انسان حمل کرده و به دست افراد مرتبط برساند. ربات مورد اشاره بر اساس اطلاعات نقشه از پیش برنامه نویسی شده و همچنین به کارگیری سنسورهای با کارایی بالا و الگوریتم های پیشرفته جلوگیری از تصادف، از محیط پیرامون خود آگاه بوده و کالاها را به صورت ایمن، با راندمان بالا و بدون برخورد با عابران و اشیاء، به هدف می رساند.

بر خلاف سرویس های تحویل کالای مرسوم، استفاده از «(HOSPI(R» نیاز به هیچ گونه ابزاری برای نصب روی دیوار و یا کف نخواهد داشت و بنابراین با هزینه های اجرایی کمتری قابل بهره برداری خواهد بود.

بر همین اساس، هم اکنون از ربات «(HOSPI(R» در چهار بیمارستان برای تحویل دارو و نمونه های آزمایش استفاده می شود.

در آزمایش مورد بحث ربات پاناسونیک می بایست ظروف غذای موجود در سالن انتظار فرودگاه را جمع آوری کرده و در لابی هتل سرویس نوشیدنی ارائه کند و همچنین مسیر اتوبوس و ساعت رسیدن آن را اعلام کند. ژاپنی ها قصد دارند با آزمایش های پیش رو به چگونگی کارایی «(HOSPI(R» در دیگر سرویس های تحویل کالا پی برده و به توسعه تجاری ربات خود سرعت ببخشند.

گفتنی است کمپانی پاناسونیک اعلام کرده که در حال حاضر برنامه ای برای نصب دائمی ربات در مراکز فوق ندارد.

منبع: دیجیاتو