مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

هیدئو کوجیما از برتری بازی‌های ویدیویی نسبت به فیلم‌های سینمایی می‌گوید

c921ae83 72d8 481c ad37 932821203e3d

هیدئو کوجیما در مصاحبه کوتاه خود گفته است که بازی‌های ویدیویی توانایی این را دارند که فیلم‌های سینمایی و حتی کتاب‌ها و رمان‌ها را نیز پشت سر بگذارند.

در جریان برگزاری رویداد RTX Sydney، هیدئو کوجیما، خالق سری Metal Gear Solid و البته موسس استودیو کوجیما پروداکشنز، در مورد خودش و بازی‌هایی که می‌سازد، صحبت‌های جالبی انجام داد. کوجیما حس می‌کند که دو عنصر داستان‌سرایی و البته تکنولوژی، عناصر بسیار مهمی در بازی‌هایش هستند.

کوجیما معتقد است که بازی‌های ویدیویی قدرت و توان این را دارند که نه‌تنها فیلم‌های سینمایی و رمان‌ها، بلکه دیگر چیزهای دراماتیکِ مثل این‌ها را پشت سر بگذارند و برتر از آن‌ها باشند. کوجیما دوست دارد که تکنولوژی‌های متعددی را در بازی‌هایش با هم ادغام کند تا محصول نهایی چیزی باشد که باعث شود احساسات جدیدی در وجود گیمرها شکل گیرد.

کوجیما در میان صحبت‌هایش در رویداد RTX Sydney، گفت که یکی از ویژگی‌هایش این است که همیشه نیم‌نگاهی به آینده و اتفاقاتی که قرار است رخ دهند، دارد و در برهه زمانی فعلی، او مشکلات و سختی‌های سال پیش در کونامی را پشت سر گذاشته است. کوجیما بارها و بارها تاکید کرده که واقعا دوست دارد آثار جدیدی خلق کند و تنها زمانی به خود استراحت خواهد داد که در دنیای آثارش غرق شود. او گفته است که خیلی در مورد این‌که در حال حاضر خوشحال است یا نه، فکر نمی‌کند؛ اما از این‌که می‌بیند این‌همه طرفدار در سراسر دنیا از او حمایت می‌کنند، احساس شادی و سرور می‌کند. کوجیما گفته است که دلگرمی طرفدارانش است که او را مجاب به ساخت بازی‌ای می‌کند که واقعا دوستش دارد. به گفته کوجیما، چیزی که واقعا او را خوشحال می‌کند، خلق کردن آثار جدید است و با توجه به وضعیت فعلی‌اش، می‌توانیم بگوییم که او هم‌اکنون فردی خوشحال است و تا زمانی که رمق بازی‌سازی را داشته باشد، خوشحال می‌ماند. البته می‌دانیم که کوجیما فعلا قصد ندارد از بازی‌سازی دست بکشد؛ چرا که چند روز پیش در گفت‌و‌گویش با سایت گلیکسل خواندید که قصد دارد تا زمانی که جان در تن دارد، بازی بسازد.

کوجیما گفته است که چون افراد کمی او را می‌شناسند، برخی تصورات غلط در موردش بوجود آمده است؛ برای مثال او گفته است که برخی‌ها فکر می‌کنند که کوجیما برای برنامه تولید یک بازی، احترام قائل نیست. اما حقیقت امر این‌گونه نیست؛ چون‌که کوجیما فردی است که واقعا در مورد این موضوع، جدی است و به گفته خودش کسی که در مورد برنامه تولید جدی نباشد، اصلا لیاقت این را ندارد که لقب سازنده را یدک بکشد.

وقتی که در این رویداد از کوجیما پرسیدند که در یک جمله خودش را توصیف کند، او پاسخ جالبی داد:

 

به عقیده کوجیما، تاثیری که او بر روی مردم قرار می‌دهد اصلا ربطی به شخصیتش ندارد و مربوط به بازی‌هایی هستند که می‌سازد. کوجیما حس می‌کند که مردم با این‌که بازی‌هایش را دوست دارند، چندان به خودش علاقه ندارند.

کوجیما چند روز پیش در مصاحبه جدید خود با سایت گلیکسل از واقعیت مجازی، فیلم‌های سینمایی و موارد دیگری گفته بود که به شما پیشنهاد می‌کنیم مطالعه‌ی این مصاحبه خواندنی را از دست ندهید.

منبع: تک شات