مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

هوش مصنوعی گوگل در حال توسعه هوش مصنوعی خودش است

fd7661896c256e62b1511531ee7986e6 XL

هوش مصنوعی و گوگل به عنوان یکی از شرکت های توسعه دهنده این تکنولوژی در سال های گذشته بارها و بارها باعث تعجب کاربران شده اند. چند ماه قبل بود که اعلام شد هوش مصنوعی گوگل در بخش ترجمه توانسته زبان اختصاصی خود را بسازد و به این ترتیب نیاز به دانستن یک زبان واسطه برای ترجمه از زبان مبدا به مقصد را حذف کند. با این که این خبر به خودی خود می تواند موضوع ساعت ها بحث و چندین مقاله کوتاه و بلند باشد، حالا خبر رسیده هوش مصنوعی گوگل در حال کار برای ساخت هوش مصنوعی خود است.

این اتفاق را چطور می توان تحلیل کرد؟ برای ساده تر شدن شرایط باید گفت می توانید رابطه بین انسان ها و هوش مصنوعی را در نظر بگیرید. همان طور که ما به عنوان سازنده و کنار هم قرار دهنده کدها توانسته ایم ساختاری به نام هوش مصنوعی خلق کنیم، حالا خود هوش مصنوعی هم دست به کار شده و در نقش یک خالق، در حال توسعه تکنولوژی مشابهی در لایه ای پایین تر است. البته همه چیز هم به صورت فاجعه باری خودکار انجام نشده. در واقع به دلیل نیاز به سرمایه گذاری سنگین و صرف ساعت ها زمان برای توسعه لایه های مختلف هوش مصنوعی، گوگل قصد داشته ساختار اصلی خود را به گونه ای تربیت کند که خود این هوش مصنوعی بتواند در ساخت لایه های بعدی به آن کمک کند.

با این وجود حالا مشخص شده عملکرد هوش مصنوعی گوگل به مراتب سریعتر و پیشرفته تر از چیزی است که انتظار می رفت. قبلا در بخش هایی مانند پردازش تصاویر و شبیه سازی زبان از تکنیک مشابهی که فرآیند AutoML نام دارد استفاده شده بود. حالا گوگل هم توانسته با موفقیت از این روش بهره بگیرد و هوش مصنوعی شماره 2 تولید شده دارای همان کیفیت ها و دقت هوش مصنوعی اولیه (یا هوش مصنوعی مادر است). اعلام این موفقیت توسط گوگل که در هفته های گذشته در کنفرانس I/O این شرکت رسانه ای شد بیش از هر زمان دیگری نشان می دهند آینده با چه سرعتی در حال نزدیک شدن به ماست و از سوی دیگر، انسان ها تا چه اندازه در رسیدن به این دنیای مدرن دچار ضعف و تردید هستند.

منبع: سخت افزارمگ