مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

نگاهی به بازی ایرانی memoranda,پروژه موفق کیک استاتر

memoranda1

پروژه‌ی مموراندا، یک بازی ایرانی در سبک ماجراجویی اشاره و کلیک است که حضور قدرتمندی در کیک‌استارتر داشته و توانسته در کمتر از چند روز، به هدف ۱۸ هزار دلاری خود برسد و همچنان در حال افزایش سرمایه خود است.

کتاب‌هایی هستند که وقتی به آخرین جمله‌ی آن می‌رسید، احساس می‌کنید از همین حالا به بعد زندگی‌تان قرار است تغییر کند. فیلم‌هایی هستند که دیدنشان مانند غرق شدن در دنیایی است که هیچ شباهتی به واقعیت کسل‌کننده‌مان ندارد و بعد از تمام شدنشان خلأ بزرگی احساس می‌کنیم.

memoranda2

موسیقی‌هایی هستند که در همان چهار-پنج دقیقه، خاطراتی را جلوی چشمانمان می‌آورند که به هیچ شکل دیگری نمی‌توانستیم به آن واضحی آن‌ها را ببینیم و تابلوهای نقاشی و عکس‌هایی هستند نگاه کردن به آن‌ها، باعث برانگیختن احساسات قوی و متنقاضی می‌شود که  تنها با برداشتن نگاهمان از آن‌ها می‌توانیم از هجوم احساسات فرار کنیم. وقتی در یک اثر همه‌ی این هنرها گرد هم می‌آیند و عنصر تعامل هم به‌ آن‌ها اضافه می‌شود، دیگر ما یک خواننده، ببیننده یا شنونده‌ی صرف نیستیم.

memoranda4

ما به عنوان گیمر، جزئی از بازی می‌شویم و آن را از پشت نمایشگرهایمان لمس می‌کنیم. اکثر بازی‌هایی رایانه‌ای درست مانند اکثر کارهایی که در دیگر مدیوم‌ها انجام می‌شود، هدفشان را سرگرم‌کردن مخاطب و به تبع آن، پول درآوردن تعیین کرده‌اند. اما همیشه کسانی هستند که هنر را به خاطر هنر می‌خواهند و آثارشان هم چون عموماً شخصی است و از دل برآمده، به دل می‌شیند. اگر کمی خوش‌بین باشیم، مموراندا یکی از همین آثار دلنشین است.

memoranda3