مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

نسل آینده سوپرشارژرهای تسلا بسیار سریع تر خواهند بود

ae755e48 d705 4a6d 8068 315425ce2662

شکی نیست که در حال حاضر سوپرشارژرهای تسلا نسبت به اکثر ایستگاه های شارژ خودروهای الکتریکی از سرعت شارژ بالاتری برخوردارند، اما هنوز هم از آنچه واقعا می تواند رضایت کاربران را به همراه داشته باشد کندتر عمل می کنند. با توجه به اینکه شارژ به میزان 80% حدود 40 دقیقه زمان می برد، قطعا خودروهای الکتریکی نمی توانند به سهولت و راحتی خودروهای بنزینی استفاده شوند. اما به نظر می رسد خبرهای خوبی در راه است: ایلان ماسک نسل سوم سوپرشارژرهایی را معرفی کرده است که می تواند سرعت شارژ را به مراتب بیشتر از آنچه امروزه دیده می شود و برابر با 150 کیلووات به ازای هر خودرو است افزایش دهد. به گفته ماسک، حتی نظر فرد لامبرت از کمپانی Electrek در خصوص شارژ 350 کیلوواتی را در مقابل آینده سوپرشارژرهای تسلا نوعی “بچه بازی” خوانده است.
البته واضح است که ماسک در خصوص جزییات موضوع توضیحی ارایه نداده است و بنابراین نمی توان نتیجه گرفت که این سیستم جدید با چه سرعتی شارژ را انجام خواهد داد و آیا با خودروهای فعلی تسلا سازگار است یا خیر. اما همانطور که در Autoblog آمده است، ژنو درصدد است اتوبوس هایی را به کار بگیرد که از سیستم شارژ سریع 600 کیلوواتی استفاده می کند تا در حین ارایه سرویس تداخلی در برنامه سیستم حمل و نقل ایجاد نشود. حتی شارژ طولانی تر و کامل تر که در انتهای مسیر انجام می شود نباید بیش از 4-5 دقیقه بطول بیانجامد. اگر تسلا بتواند به این میزان از بازده دست یابد، می تواند سرعت شارژ را به اندازه ای برساند که رانندگان خودروهای الکتریکی در مواقع اضطراری و کمبود وقت بتوانند به راحتی برای شارژ سریع به سوپرشارژرها مراجعه کنند.
باید پذیرفت که هر تغییر چشمگیری در این زمینه می تواند مقبولیت بیشتر خودروهای الکتریکی را برای مردمی به همراه داشته باشد که معمولا در مواقع لزوم و بدون برنامه ریزی قبلی به ایستگاه های سوختگیری مراجعه می کنند. از طرفی، این افزایش سرعت می تواند منافع مالی قابل توجهی برای ماسک و تسلا به همراه داشته باشد. هر چه شارژ اتومبیل شما سریعتر انجام شود، شما سریعتر جای خود را به اتومبیل بعدی می دهید. هزینه ای که تسلا برای ارتقا ایستگاه های شارژ خود خواهد پرداخت با جذب مشتریان بیشتر پاسخ داده می شود و نیاز به احداث ایستگاه های بیشتر را برای پاسخگویی به نیاز مشتریان را از بین خواهد برد. ماسک همچنین خاطرنشان می کند که این ایستگاه های V3 و Powerwall2 محل بهره برداری از سوپرشارژرهای خورشیدی خواهند بود که هم هزینه کمتری را برای تسلا به همراه دارند و هم با محیط زیست سازگارترند.

منبع: تک شات