مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

مدیرعامل شیائومی از سرمایه‌گذاری این شرکت در حوزه هوش مصنوعی خبر داد

897c1b7d 599f 4358 9b3c 8a5a9b6350fc

تمایل این روزهای فعالان صنعت موبایل به تکنولوژی های نوظهوری همچون هوش مصنوعی، مدیران کمپانی شیائومی را بر این داشت تا به منظور جا نماندن از رقبای سنتی خود در بازار، آستین‌هایشان را برای سرمایه گذاری در این حوزه بالا بزنند. در همین رابطه، امروز لی جون، مدیرعامل این شرکت چینی، طی کنفرانسی اعلام کرد که شیائومی با سرمایه گذاری در این حوزه، به زودی حرف های زیادی را برای گفتن خواهد داشت.

وی در خلال صحبت های خود عنوان کرد که این شرکت قصد دارد تا دامنه فعالیت های خود را در بازار محصولات هوشمند توسعه دهد و از ظرفیت های فناوری هوش مصنوعی نهایت استفاده را ببرد. بنابراین، در آینده ای نزدیک شاهد عرضه محصولاتی مبتنی بر این تکنولوژی نوظهور از سوی این شرکت خواهیم بود.

اگرچه مدیرعامل شیائومی، حرفی از محصولات پیش رو نزد، اما شنیده ها حاکی از این است که دستیار دیجیتالی اختصاصی این شرکت، یکی از اولین محصولات تحت این فناوری خواهد بود.

از طرفی دیگر، این شرکت هم اکنون از رابط کاربری اختصاصی خود یعنی MIUI در گوشی های اندرویدی خود استفاده می کند و به نظر می رسد که در آینده ای نه چندان دور، شاهد ایجاد تغییراتی محسوس در این رابط کاربری باشیم که می تواند با بهره گیری از فناوری هوش مصنوعی، تجربه متفاوتی از کار با گوشی های اندرویدی را برای کاربران به ارمفان آورد.

متاسفانه هنوز اطلاعات دقیقی در خصوص برنامه ها و محصولاتی که قرار است مجهز به این تکنولوژی روانه بازار شوند، در دسترس نیست اما با توجه به حضور شرکت های رقیب در تولید گجت هایی همچون لامپ های هوشمند، ردیاب های سلامتی هوشمند، اسپیکرهای هوشمند و همچنین قهوه سازهای هوشمند، پیش بینی می شود که شیائومی نیز در مرحله اول، به تولید چنین محصولاتی روی بیاورد.

منبع: تک شات