مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

مایکروسافت پتنتی برای تشخیص عنبیه ویژه موبایل ثبت کرد

24fa8254 aff2 4dc6 9e3f 224dc9830ff2

مایکروسافت پتنتی به ثبت رسانده است که صحت بالای شناسایی عنبیه کاربر را برای استفاده در گجت‌های موبایل نظیر گوشی‌ هوشمند و تبلت‌ تضمین می‌کند.

بنا بر اطلاعاتی که در فایل پتنت وجود دارد، به نظر می‌رسد مایکروسافت ثبت تصویر از دو یا سه زاویه را در سیستم خود مدنظر قرار داده است تا از این طریق به مقایسه‌ی صحت تصاویر ثبت‌شده با عنبیه‌ی کاربر بپردازد.

مایکروسافت در پتنت خود به این نکته اشاره کرده که ساختار چشم انسان به‌صورت سه‌بعدی است که البته تا حدی در برخی بخش‌ها شفافیت دارد. برای مثال ساختار شفاف مردمک که باعث می‌شود نور از آن عبور کند و وارد شبکیه‌ شود. با توجه به اینکه هر بخش از چشم بر اساس زاویه‌ی نگاه دارای مشخصات متفاوتی در مقایسه با سایر زاویه‌ها است؛ می‌توان بر اساس تفاوت‌های موجود در تصویر ثبت‌شده از هر زاویه، تأیید کرد که خود کاربر در جلوی گجت مورد نظر قرار دارد و در نتیجه، امکان فریب خوردن سیستم بسیار کاهش پیدا می‌کند. در صورتی که سیستم نتواند تفاوت‌های موجود در فریم‌های ثبت‌شده از هر زاویه را تشخیص دهد، احتمال اینکه کاربر واقعی جلوی دوربین قرار نگرفته باشد، وجود دارد.

مایکروسافت به این نکته اشاره کرده است که سیستم شناسایی عنبیه این کمپانی می‌تواند در گجت‌های زیادی نظیر تبلت، گوشی‌ هوشمند، ایکس‌باکس، هولولنز، سرفیس بوک و … مورد استفاده قرار گیرد.

مایکروسافت پتنت مورد نظر را در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۵ به ثبت رسانده است.

منبع: زومیت