مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

لی اکو، خودروی تمام الکتریکی چینی‌ها

54802 20322862821551391478
ماه اوت گذشته بود که جیا یوتینگ، رییس شرکت “لی اکو” ( شرکت چینی تولید کننده تلفن‌های هوشمند همراه) با انتشار تصاویری سیاه و سفید به عنوان پیش نمایش، وعده تولید خودرویی تمام الکتریکی را داد. حال دیروز این شرکت در قالب یک همایش اختصاصی، خودروی وعده داده شده خود را به طور رسمی معرفی کرد، هرچند این خودرو در نمایشگاه پکن چین هم به نمایش در خواهد آمد و اطلاعاتی از آن ارائه خواهد شد.
براساس اعلام شرکت سازنده، این خودرو با پیشرانه‌ای تمام الکتریکی به مرحله نهایی نزدیک خواهد شد و هدف اصلی آن هم در دست گرفتن بازار خودروهای الکتریکی و رقابت با خودروی جا افتاده‌ای همچون تسلا مدل S است. البته در خصوص جزییات فنی این خودرو مثل مقدار قدرت تولیدی و باتری‌های بکار رفته در آن صحبتی نشده است، ولی چیزی که می‌دانیم این است که خودروی چینی مورد بحث ما با سیستم محرکی تمام الکتریکی توسعه پیدا خواهد کرد و برای رقابت با تسلا مدل S، باید سیستم محرکی قدرتمند هم داشته باشد.
در رابطه با طراحی ظاهری این خودرو هم می‌توان یک چهره بسیار خوب و هماهنگ با خودروهای الکتریکی را مشاهده کرد که روح اسپرت در آن دمیده شده است. در قسمت جلویی علارغم یک طراحی ساده، شاهد طراحی چراغ‌هایی یکپارچه هستیم که درون بدنه خودرو جاسازی شده تا چهره خودرو را از حالت یکپارچی خارج نکند. برای بالا بردن ضریب آیرودینامیکی هم از طراحی ورودی‌های هوا بر روی سپر خودداری شده و به جای استفاده از آینه‌های سنتی هم از دوربین استفاده شده است. سقف خودرو هم در مبحث زیبایی شناسی تاثیر گذار بوده و با یک شیب ملایم، به صورت یکپارچه از شیشه ساخته شده است. در عقب هم بیشتر خوی اسپرت گونه این خودروی تمام الکتریکی به نمایش گذاشته شده است.
با نگاهی به داخل کابین هم می‌توان طرحی اقتباس شده از محصولات کمپانی تسلا را شاهد بود، چون به جای طراحی کلیدهای فیزیکی بر روی کنسول مرکزی و داشبورد، از صفحه نمایشگری بزرگ لمسی استفاده شده و تمامی کلیدهای عملکردی در آن گنجانده شده است.
منبع: خودروبانک