مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

فورد کمپانی Argo AI را با هدف توسعه برنامه ی خودروهای خودران خریداری کرد

546cc30f 30ef 4b0a 8422 f77024e79b53

روز جمعه، کمپانی فورد از سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری خود در Argo AI در طی پنج سال آینده خبر داد که به معنی خرید این استارتاپ توسط خودروسازی فورد است. به گفته مدیرعامل فورد، مارک فیلدز، فورد قصد دارد آرگو را خیلی مستقل و در واقع بعنوان زیرشاخه ای از کمپانی فورد اداره کند. اگر پیشتر در خصوص کمپانی آرگو چیزی نشنیده اید، باید گفت که آرگو یک استارتاپ است که از دو کارمند که اطلاعاتی در خصوصخودروهای خودران دارند تشکیل شده است: برایان سیلسکی که پیشتر در برنامه خودروهای خودران گوگل مشغول بود و پیتر راندر که مسئول خودروهای خودران اوبر بود.
بنا بر گزارش فورد، تمرکز اصلی آرگو تحت مدیریت فورد بر توسعه مغز برای یک خودروی خودران قرار خواهد داشت؛ خودرویی که فورد امیدوار است تا سال 2021 راهی جاده ها کند. چند سالی است که فورد بر روی پروژه خودروهای خودران مشغول است و با توجه به استقرار مراکز فورد در دیربورن میشیگان، امکان آزمایش این خودروها در شرایط زمستانی مانند جاده های برفی ممکن بوده است، کاری که بسیاری از رقبای فورد قادر به انجام آن نبوده اند. فیلدز همچنین خاطر نشان کرده است که در نهایت فورد و آرگو ممکن است مجوز استفاده از این نرم افزار را به سایر تولیدکنندگان نیز واگذار کنند. این امکان در پنج سال آینده و زمانی که کمپانی های بیشتری به دنبال مشارکت با خودروسازان قدیمی تر در این حوزه خواهند بود بسیار محتمل می شود.
فورد در سال های اخیر به ماورای ساخت اتومبیل چشم دوخته است. آینده این کمپانی در شهرهای هوشمند، اتومبیل های خودران و مواردی مانند این معنا خواهد یافت. و سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری در Argo AI بخش بزرگی از این برنامه است. بدین ترتیب نه تنها سرعت پیشرفت فورد در برنامه خودروهای خودران شتاب می گیرد، بلکه خرید یک کمپانی هوش مصنوعی قطعا به آنها در سایر پروژه ها نیز کمک می کند. آرگو قابلیت های فراوانی برای عرضه به فورد دارد که موجب بهبود خودروهای خودران این کمپانی می شود.

منبع: تک شات