مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

فناوری جدید LCD قادر است وضوح نمایشگرهای واقعیت مجازی را تا 3 برابر افزایش دهد

10bc9a91 0e54 438d 92ad be2332139575

فناوری ساخت نمایشگرها روز به روز در حال پیشرفت است و ما هرساله در نمایشگاه های مربوط به این محصولات، با تکنولوژی های جدیدی رو به رو می شویم که بهبودی های زیادی نسبت به گذشته و حتی حال را نشان می دهند.

بعد از معرفی نمایشگرهای اچ دی به بازار، رزولوشن های 720p و 1080p تبدیل به یک ویژگی معمول برای نمایشگرها شدند. اما اکنون این خبر به گوشی می رسد که باید کم کم خودمان را برای رزولوشن 2160p آماده کنیم.

به طور معمول، این رزولوشن های جدید بیشتر برای نمایشگرهایی به کار می آید که از نظر ابعاد بزرگ ترند و پیکسل های انفرادی نیازی به این که خود را به زور در نمایشگر جای دهند ندارند. اما فناوری جدید تولید LCD قرار است این رویه را تغییر دهد و حتی به نمایشگرهای کوچک تر هم این امکان را بدهد تا از وضوح بسیار بالایی برخوردار شوند

این فناوری، کریستال های مایع فاز آبی نام دارد و می تواند نحوه نمایش رنگ در ال سی دی های کنونی را نیز تغییر دهد. با استفاده از این تکنولوژی جدید، تعداد پیکسل ها در هر اینچ به 1500 خواهد رسید که این عدد 3 برابر تعداد پیکسلی است که نمایشگر کنونی رتینای اپل در هر اینچ نشان می دهد.

قطعاً تلویزیون ها می توانند از این فناوری بهره ببرند، اما بیش تر از هرچیز دیگر، شاید نمایشگرهای واقعیت مجازی از آن سود ببرند. بدین ترتیب فرد می تواند با روزولوشنی بسیار بالا و کیفیتی عالی محتوای واقعیت مجازی مورد نظرش را در نمایشگری کوچکف رو به روی خود ببیند.

لازم به ذکر است که تکنولوژی مذکور از سال 2008 میلادی معرفی شده، اما تنها در این لحظه است که محققان توانستند با کاهش ولتاژ عملیاتی؛ کاری کنند تا نمایشگرها قابل مشاهده باشند.

منبع: تک شات