مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

شارپ احتمالا و در پی کسب رضایت ترامپ، کارخانه ای در آمریکا احداث خواهد کرد

aa7b6a14 970d 4026 a6e0 153c5ea24f5f

بنا به گزارش رویترز به نقل از یک منبع آگاه، کمپانی شارپ احتمالا از اواسط سال 2017، ساخت کارخانه ای جدید را در آمریکا آغاز خواهد کرد. کمپانی مادر شارپ، فاکسکان، مدتی است در فکر ساخت کارخانه ای در آمریکاست، اما حالا به نظر می رسد این کمپانی تایوانی درصدد است به شرکت ژاپنی وابسته ی خود یعنی شارپ اجازه دهد که در این راستا اقدام کند. رویترز احتمال می دهد که این اقدام احتمالا به دلیل سفر قریب الوقوع نخست وزیر ژاپن، شینزو آبه، به آمریکا صورت گیرد. ممکن است آبه خبر سرمایه گذاری شارپ را در طی دیدار خود از آمریکا مطرح کند تا از این طریق روابط خود را با رئیس جمهور وقت آمریکا بهبود بخشد.
ترامپ از گروهی سیاسی به قدرت رسیده است که تمرکز خود را بر بازگرداندن مشاغل به داخل خاک آمریکا قرار داده است. ترامپ تهدید کرده است که برای محموله های وارداتی تعرفه های سنگینی در نظر بگیرد تا بتواند بدینوسیله کمپانی های خارجی را وادار کند که پایگاه های تولیدی خود را به داخل خاک امریکا منتقل کنند. به همین دلیل، موافقت فاکسکان با شارپ در خصوص این پروژه ممکن است به عنوان اقدامی در نظر گرفته شود که یا قصد دارد از مواجهه با تعرفه های بالا پرهیز کند و یا اثرات احتمالی را خنثی کند. گفته می شود کارخانه شارپ فقط بخشی از سرمایه گذاری ژاپن در آمریکا خواهد بود که  700 هزار فرصت شغلی را به همراه خواهد داشت. آبه آخر هفته جاری از این طرح با امید جلب رضایت رئیس جمهور جدید آمریکا رونمایی خواهد کرد. کارخانه ای که قرار است شارپ در آمریکا احداث کند احتمالا بر تولید پنل های نمایشگر تمرکز خواهد داشت و 7 میلیارد دلار هزینه بر دوش شارپ خواهد گذاشت.
در حالیکه موضوع احداث کارخانه شارپ در آمریکا مدتی است مورد بحث است، یکی از سخنگویان این کمپانی اعلام کرده که هنوز این پروژه نهایی نشده است. در عین حال گزارش ها از این حکایت دارد که سامسونگ نیز به دلایلی مشابه در فکر ساخت کارخانه ای در آمریکاست.

منبع: تک شات