مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

سنسور فشارسنج تاشو و منعطف ال‌جی می‌تواند صندلی‌ها و کفش‌ها را هم هوشمند کند

LG flexible pressure2

LG Innotek که یکی از کمپانی‌های وابسته به ال جی محسوب می‌شود به تازگی سنسور فشارسنج منعطف و پارچه مانندی را تولید کرده است که می‌تواند در آینده در بسیاری از صنایع و دستگاه‌ها مورد استفاده قرار بگیرد. با توجه به اطلاعات منتشر شده از سوی LG Innotek این سنسور قابل انعطاف می‌تواند قابلیت‌های جدیدی را به دستگاه‌های سلامتی و همچنین خودروها اضافه کند.

این کمپانی در هنگام معرفی سنسورهای جدید خود اعلام کرد که سنسورهای فشارسنج کنونی همگی غیرقابل انعطاف هستند اما این سنسورهای جدید تولید شده می‌توانند به راحتی با دستگاه‌های مختلفی یکپارچه شوند و قابلیت‌های جدیدی را به آنها اضافه کنند. این سنسور قادر است در کل محیط بیرونی خود فشار را اندازه‌گیری نماید.

LG همچنین در کنفرانس خبری خود، چندین موارد استفاده از این سنسورهای منعطف و تاشو را به حاضری اعلام کرد. در محصولات سلامتی، این سنسور می‌تواند درون کفش‌ها یا تشک‌های طبی به کار گرفته شود تا با تشخیص حرکت و میزان فشار وارد شده از سوی کاربران، تغییراتی را در ساختار آنها صورت دهد. در تجهیزات ورزشی به عنوان مثال این سنسور می‌تواند درون دستکش‌های گلف مورد استفاده قرار بگیرد و میزان فشار وارد شده از سوی توپ را در هر لحظه گزارش کند. در صنایع خودروسازی نیز می‌توان این سنسور را درون صندلی خودروها جایگذاری کرد و سیستمی را طراحی نمود که به صورت خودکار با توجه به حالت، شکل بدن و وزن سرنشینان، ارتفاع صندلی و دیگر طراحی‌های ارگونومیکی آن را تنظیم نماید.

این سنسور قادر است در دمای محیط 40- تا 80 درجه سانتی‌گراد به کار خود ادامه دهد و طول عمری در در حدود 100 هزار بار استفاده را فراهم کند. ال جی هنوز زمان عرضه دقیقی برای این محصول خود معرفی نکرده است اما می‌توان انتظار داشت که در چند سال آینده محصولات بهره‌مند از این سنسور را به سادگی پیدا کرد.

منبع: شهرسخت افزار