مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

راه اندازی مدرن ترین قطار لوکس جهان در ژاپن

Untitled 1 8

به تازگی یک قطار لوکس با نام Shiki-Shima در ژاپن آغاز به کار کرده است که دارای ۱۵ سوییت معمولی و دو سوییت واقعا لوکس است. هزینه استفاده از سوییت های لوکس در سفرهای دو تا چهاره روز این قطار برای هر نفر ۸۴۵۰ دلار است.  

مدت زمان زیادی است که قطارهای ژاپنی با سرعت و عملکرد بسیار خوب خود شناخته شده هستند و حالا هم راه اندازی یک قطار لوکس به سوابق درخشان صنعت قطار سازی این کشور اضافه شده است. قطاری لوکس تحت عنوان Shiki-Shima به تازگی در ناوگان ریلی ژاپن راه اندازی شده است و در طراحی آن از قطار کروز هفت ستاره که کار خود را از سال ۲۰۱۳ آغاز کرده است، الهام گرفته شده است. سفر با این قطار حس سفر با یک کشتی کروز را برای شما تداعی می کند.

این قطار دارای ۱۰ واگن است که ۱۵ سوییت معمولی در ۵ واگن ایجاد شده است و دو سوییت لوکس هم در یکی از واگن ها ایجاد شده است. این قطار در هر سفر می تواند حداکثر ۳۴ مسافر جابه جا کند. تمام سوییت ها دارای فضای غذاخوری اختصاصی و دو تخت دو قلو هستند. در ضمن این قطار هم مانند بیشتر قطارها مجهز به یک واگن غذاخوری و یک واگن سالن مانند برای تفریح و استراحت است. در دو طرف قطار هم واگن هایی با سقف های منحنی شکل و گنبد مانند برای مشاهده مناظر وجود دارند. سقف و دیواره تمام واگن ها دارای پنجره های بزرگی هستند و مبل هایی در سرتاسر قطار چیده شده است تا مسافران بر روی آن ها استراحت کنند و از مناظر کوهستانی و ساحلی اطراف لذت ببرند. سفرهای این قطار دو تا چهار روز طول خواهد کشید و مسافران می توانند در طول سفر از مناظر فصلی لذت ببرند و یا در رویدادهای مختلف شرکت کنند. در ضمن قطار در مسیر خود برای بازدید مسافران از مکان های دیدنی نیز توقف خواهد کرد و مسافران می توانند با استفاده از اتوبوس به دیدن این مکان ها بروند.

shiki-shima-3_new

برای ساخت این قطار هزینه های زیادی شده است؛ زیرا هم در ساخت آن از مواد مرغوب استفاده شده است و هم طراحی آن به عهده یک طراح مطرح و نام آشنا بوده است. در ساخت این قطار توجه زیادی به جزییات توجه زیادی شده است؛ از لباس فرم کارکنان گرفته تا کارد و چنگال های رستوران قطار. این قطار بر خلاف قطار هفت ستاره کروز که دارای یک طراحی قدیمی و سنتی است، از طراحی مدرنی برخوردار است. در طراحی این قطار از کاغذهای دست ساز ژاپنی با مواد طبیعی به نام واشی، مواد چوبی قدیمی و صنایع دستی ژاپنی استفاده شده است. سالن قطار هم دربردارنده مبل هایی است که در ساخت آن ها از نوعی چوب سنتی خم شده (این چوب ها توسط یک تکنیک خاص و با استفاده از بخار خم شده اند) استفاده شده است و با فرش های دست بافت مفروش شده است.

در طراحی این قطار عناصر هنری و نمادهای فرهنگ شرق ژاپن با یکدیگر آمیخته شده اند و این موضوع در طراحی سالن قطار بیشتر به چشم می خورد. قاب های پنجره ها و دیوارهای این بخش از قطار با طرح جنگل طراحی شده اند. سوییت های قطار هم با نوعی حصیر سنتی به نام تاتامی مفروش شده اند و در همه آن ها وان های چوبی خاصی وجود دارد که نوعی رایحه طبیعی از آن ها متصاعد می شود. مسافران در غذاخوری این قطار نیز تجربه خوبی خواهند داشت؛ زیرا طبخ غذاهای این رستوران به عهده یک آشپز واقعا مجرب است و غذاها همراه با کارد و چنگال های واقعا لوکسی سرو خواهند شد.

هزینه مسافرت با این قطار استثنایی و اقامت در سوییت های معمولی این قطار، ۲۸۵۰ دلار به ازای هر نفر است؛ در صورتی که فردی تمایل داشته باشد از سوییت های لوکس قطار استفاده کند، باید ۸۴۵۰ دلار پرداخت کند. تمام بلیط های این قطار تا ماه مارس ۲۰۱۸ (اسفند ۹۶) رزرو شده است.

منبع: کلیک