مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

رئیس ایکس‌باکس پیرامون علت عدم عرضه کنسول بازی‌ قابل‌حمل مایکروسافت توضیح می‌دهد

xbox one console hardware logo

سازندگان کنسول‌های بازی همواره گوشه چشمی به بازار کنسول‌های قابل حمل داشته‌اند و شرکت سونی با کنسول پلی‌استیشن ویتا و نینتندو با کنسول 3DS مثال خوبی برای این ادعا است. به همین جهت، مایکروسافت تنها سازنده‌ای است که هیچ‌گاه وارد رقابت کنسول‌های قابل‌حمل نشده و محصولی در این زمینه ندارد. فیل‌ اسپنسر، رئیس بخش ایکس‌باکس به‌تازگی در این رابطه توضیح داده است.

براساس اطلاعات به‌دست‎آمده، فیل اسپنسر در یک توئیت در پاسخ به یک کاربر، در این رابطه اعلام کرده است: «دیدگاه ما، این بود که گوشی‌های هوشمند، تقریباً بیشتر بازار بازی‌های موبایلی را در اختیار خواهد گرفت.»

به‌نظر می‌رسد که مایکروسافت در این رابطه، پیش‌بینی درستی انجام داده است زیرا امروزه به عرضه بازی‌های نوآورانه‌ جدید برای گوشی‌های هوشمند به عنوان یک اولویت نگاه می‌شود و عرضه چندین بازی مختلف برای گوشی‌های هوشمند توسط شرکت نینتندو، می‌تواند اهمیت گوشی‌های هوشمند را در تجربه کاربران از بازی‌های موبایلی توضیح دهد.

البته این موضوع تنها دلیلی نبوده است که شرکت مایکروسافت از فکر توسعه کنسول بازی قابل‌حمل دست کشیده؛ همان‌طور که بارها اعلام شده است، مایکروسافت پیش‌تر در تلاش بود تا یک کنسول بازی دستی عرضه نماید اما این هدف، هیچ‌گاه به واقعیت مبدل نشد.

حتی در صورتی‌که هم‌چنان، احتمال موفقیت کنسول‌های قابل‌حمل با توجه به عرضه نینتندو سوئیچ وجود داشته باشد، اکنون زمان مناسبی برای شرکت مایکروسافت برای عرضه یک کنسول دستی یا قابل‌حمل نیست. شما در این رابطه چه نظری دارید؟ آیا مایکروسافت باید هرچه سریع‌تر، یک محصول مشابه با کنسول نینتندو سوئیچ به همراه بازی‌های انحصاری‌های جذاب خود عرضه نماید؟

منبع: شهرسخت افزار