مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

دعوای بی پایان اپل و کوالکام؛ شکایت دیگری توسط اپل تسلیم دادگاه شد

QualcommHeader

به نظر می رسد که دعواهای حقوقی میان اپل و کوالکام تمامی ندارد و اخیراً اهالی کوپرتینو شکایت تازه ای را علیه شرکت چیپ سازی نامدار تسیلم دادگاه کرده اند.

گفتنی است درگیری ها از جایی شروع شد که اپل از شرکت کوالکام به دلیل ممانعت از پرداخت یک میلیارد دلارش شکایت کرد که پس از آن با ثبت شکواییه هایی از جانب کمپانی چیپ سازی ادامه یافت.

امروز اپل بار دیگر به کوالکام هجوم برده و مدعی شده که مبالغ دریافت شده در توافق نامه های مربوط به حق امتیازها که میان دو کمپانی به امضا رسیده، بدون دلیل و غیر قانونی است.

این گونه که به نظر می رسد کوالکام پیش از آنکه چیپ هایش را به دیگر شرکت های حوزه فناوری بفروشد، آنها را مجبور به امضای قراردادهایی مرتبط با حق امتیاز اختراع هایش می کند. این بدان معناست که کمپانی ساکن سان دیگو هم از فروش چیپ ها پول به جیب می زند و هم مبالغی را در ازای فروش هر دستگاه مجهز به چیپ هایش، دریافت می کند.

از این رو اپل از دادگاه خواسته تا کوالکام را مجبور سازد که تنها در ازای فروش چیپ ها و یا امضای قراردادهای حق امتیاز اختراعاتش، شرکت ها را مجبور به پرداخت هزینه کند.

همچنین باید گفت اهالی کوپرتینو از دادگاه تقاضا کرده اند که شکایت های صورت گرفته توسط کوالکام علیه کمپانی های سازنده محصولاتشان نظیر فاکسکان را متوقف کند. به گفته تیم کوک این دعوای حقوقی می بایست تنها میان اپل و شرکت چیپ سازی کوالکام باشد.

منبع: دیجیاتو