مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

دانشمندان امکان ادامه زندگی در مریخ را اثبات کردند

53ee86d7 fc64 4325 8168 37c753eaba8c

نتایج یک پژوهش که توسط گروهی از دانشمندان دانشگاه آرکانزاس آمریکا انجام شده نشان می دهد میکروب ها می توانند به زندگی در سطح کره مریخ ادامه دهند. هرچند این خبر به اندازه هنگامی که راهی برای زندگی انسان ها روی مریخ پیدا کنیم هیجان انگیز نیست، اما می تواند مقدمه ای باشد برای دور جدیدی از پیشرفت های علمی در این حوزه.
این نتایج نشان می دهد که زندگی در مقطعی از تاریخ در مریخ وجود داشته، البته هنوز مقیاس آن مشخص نیست. این دانشمندان پس از آنکه کاوشگر Curiosity وجود گاز متان در مریخ را کشف کرد به انجام این پژوهش ترغیب شدند. عمده گاز متان موجود در زمین توسط ارگانیزم های زنده تولید شده است، و ربکا میکول، مدیر ارشد این پژوهش گفته امر مشابهی می تواند برای مریخ هم صحت داشته باشد.
گروهی از میکرو ارگانیزم ها که متانوژن نام دارند و در باتلاق ها و دل و روده احشام زندگی می کنند این گاز طبیعی را در زمین تولید می کنند. متانوژن ها برای زندگی به اکسیژن یا فوتوسنتز نیازی ندارند، در نتیجه محتمل راه برای یافتن آنها در مریخ، جایی در زیر سطح سیاره سرخ است، یعنی جایی که از امواج ماورای بنفش آن در امان باشند.
از آنجایی که نمی توان گاوها را برای آزمایش به مریخ برد، دانشمندان میکروب هایی را در لوله های آزمایشگاهی با مایعاتی که شبیه به مایعات جاری در زیر سطح مریخ در زمانی دوردست هستند پرورش دادند. آنها همچنین فشار اتمسفری بسیار پایین در زیر سطح مریخ را در هر یک از این لوله ها شبیه سازی کردند. افزون بر این، ارگانیزم ها را در معرض دمای منجمد کننده قرار دادند تا شرایط مریخ به طور کامل شبیه سازی شود.
پس از سپری شدن یک سال از این آزمایش ها روی چهار گونه مختلف، دانشمندان متوجه شدند که همه آنها تحت چنین شرایط سختی بین سه تا بیست و یک روز زنده مانده اند. با این حال، این دانشمندان هشدار داده اند که متان مریخ می تواند محصول آتشفشان ها و یا سایر عوامل باشد.

منبع: تک شات