مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

تونل‌های زیرزمینی ایلان ماسک احتمالا در لس آنجلس ساخته خواهند شد

97a5b252 864a 44e0 8537 2360b05e13d1

ایلان ماسک یکی از تاثیرگذارترین چهره‌های این روزهای دنیای فناوری است. این کارآفرین که مدیر عامل شرکت‌های تسلا و اسپیس اکس است مدتی قبل اعلام کرد که ایده حفر تونل‌هایی زیرزمینی شهری را در سر دارد تا ترافیک‌های خیابانی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

گرچه ایده حفر تونل زیر خیابان های شهر که مخصوص جابه‌جایی خودروها هستند کمی عجیب به نظر می‌رسد، ایلان ماسک برای اثبات اینکه در اجرای این طرح بسیار مصمم است شرکت جدیدی به نام Boring Compnay را تاسیس کرد و به دفعات ایده‌های خود برای ساخت چنین تونل‌هایی را شرح داده است.

بدون شک اولین اقدام ایلان ماسک برای اجرای این طرح متقاعد کردن مقامات اجرایی شهرهاست و اکنون مشخص شده که نتیجه مذاکرات او با مقامات رسمی لس آنجلس موفقیت آمیز بوده است.

به گفته ماسک صحبت‌های او با Eric Garcetti، شهردار لس آنجلس امیدوار کننده بوده است. البته شهردار لس آنجلس در گفتگوی خود با شبکه خبری ABC مشخص نکرده که میزان پیشرفت این مذاکرات چقدر بوده است اما مشخص است که دیدگاه کلی او درباره این پروژه جدید، مثبت است.

شرکت Boring قصد دارد شبکه‌های از تونل های فوق سریع را زیر خیابان‌های شهری حفر کند که به منظور جابه‌جایی خودروها و شهروندان مورد استفاده قرار می‌گیرند. ایده کلی ماسک کاهش ترافیک شهری از طریق انتقال خودروها و شهروندان به زیر زمین است. این استراتژی چندین دهه است که در زمینه خطوط مترو نتایج بسیار موفقیت آمیزی داشته است اما باید بینیم که چنین طرحی مناسب جا به جایی خودروهایی با ابعاد و اشکال مختلف هست یا نهو.

منبع: تک شات