مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

تلاش کیا برای رقابت با بی ام و سری 3

191293 kia sports sedan to rival bmw 4 and audi 5.1 lg

سال پیش کیا کانسپتی را نمایش داد که قرار بود نماینده این شرکت در کلاس خودروهای چهار در کوپه باشد. در آن زمان تحلیل ها مبنی بر این بود که این خودرو رقیبی برای مزدا 3 و فولکس واگن گلف باشد و مشتری های سابق آن ها که بیشتر به ظاهر خودروی خود اهمیت می دهند تصاحب کند. ولی شرایط کمی عوض شده و کیا قرار است این خودرو را برای رقابت با کلاس بالاتری روانه بازار کند و هدف گذاری اصلی آن ها بی ام و سری 3 است.

این سدان جدید با کد CK شناخته می شود و احتمالا در سال 2017 عرضه شود. مدل نهایی و نزدیک به مدل تولیدی در نمایشگاه های معروف رونمایی خواهد شد، هنوز معلوم نیست کدام نمایشگاه، شاید پاریس شاید هم لس آنجلس. لس آنجلس گزینه ی محتمل تری است چون بیشتر فروش کیا در جنوب آمریکا است.

906506

مانند سری 3 کیا هم محور متحرک عقب خواهد بود . بعد از کیا k900، سدان بزرگ و لوکس کیا این دومین خودروی محور عقب کیا خواهد بود. همانطور که می دانید هیوندای و کیا رابطه ی تنگاتنگی با یکدیگر دارند و کیا جزوی از هیوندای است. هیوندای برند لوکس جنسیس را شخصیت بخشیده و کیا هم سعی می کند بیشتر به برندی اسپرت بدل شود.

این خودرو با نیروگاه های 2 و 2.2 و 3 لیتری عرضه خواهد شد که ازلحاظ قدرت نزدیک به مدل های غیر M بی ام و خواهد بود.

کیا برای فروش 60000 دستگاه از این خودرو در سال برنامه ریزی کرده است و تصمیم دارد خط تولید ریو را از آمریکا به مکزیک منتقل کند تا جا برای تولید این خودرو در آمریکا باز شود. موفقیت این خودرو به شکل و قیمت بستگی زیادی دارد. البته رقابت با خودرویی سابقه دار مانند بی ام و سری 3 که حتی چندین بار جوایز معتبر زیادی را هم کسب کزده است بسیار سخت خواهد بود ولی خودروسازان کره ای به جایگاه کنونی خود راضی نیستند و در تلاش با رقابت با بزرگترین خودروسازان اروپا و آسیا هستند.

منبع: ترنجی