مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

بر اساس تحقیقات، ما در هنگام استفاده از اسمارت فون ها منطقی تر رفتار می کنیم!

b366fd2a c0dd 4d41 8d67 e2b779df16f7

همه ما شاهد بوده ایم که گاه احساساتی شدن می تواند باعث شود حرفی بزنیم که واقعا قصد بیان آن را نداشته ایم. اما به نظر می رسد وقتی صحبت از تصمیم گیری به میان می آید، بهتر است به جای کامپیوتر به سراغ گوشی هوشمند خود برویم، چرا که تحقیقات اخیر نشان داده که افراد در هنگام استفاده از اسمارت فون ها بسیار منطقی تر عمل می کنند.
این تحقیق در ژورنال Computers in Human Behavior به چاپ رسیده و اظهار می کند که مردم در مواجهه با یک موقعیت تصمیم گیری دشوار هنگام استفاده از اسمارت فون بسیار منطقی تر از هنگامی که از کامپیوتر استفاده می کنند عمل می کنند. تحقیقات نشان داده که کاربران کامپیوتر بیشتر به تصمیم گیری های مبتنی بر احساسات خود تکیه می کنند.
ظاهراً، دلیل این تفاوت این است که گوشی های هوشمند در هر لحظه به کاربر خود اجازه تمرکز بر یک موضوع را می دهند، در حالیکه در هنگام کار با کامپیوترها دسترسی ما به اطلاعات خارجی بسیار بیشتر است. دکتر Albert Barque-Duran سرپرست این گروه تحقیقاتی در مصاحبه ای با دانشگاه لندن گفت :

ما در تحقیق خود متوجه شدیم  مردم در هنگام بررسی مشکلات احساسی با استفاده از اسمارت فون به احتمال بیشتری تصمیم های منطقی تر و به دور از احساسات اتخاذ می کنند. این ویژگی می تواند به دلیل فشاری باشد که در خصوص زمان در دسترس در هنگام استفاده از اسمارت فون ها احساس می شود. دلیل دیگر نیز احتمالا حس فاصله روحی و روانی است که اینگونه دستگاه ها در مقایسه با کامپیوترها ایجاد می کنند.

منبع: تک شات