مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

سفر به دنیای ارواح با بازی Sylvio 2

arvah

بازی های ترسناک ظرف چند سال اخیر تغییرات ساختاری مختلفی را به خود دیده اند و با پا گذاشتن به دنیا های نا شناخته، گیمر های علاقمند به سبک وحشت را با تجربه هایی جدید و متفاوتی رو برو ساخته اند. پس از آن که دو نسخه ی ابتدایی سری Dead Space در نسل هفتم بازی های کامپیوتری موفق به احیا کردن سبکی شد که بازی Resident Evil پایه گذار آن بود (و البته در نسخه های اخیر شماره دار خود فرسنگ ها با آن فاصله داشت) نوبت به عناوینی نظیر Amnesia رسید تا فصل نسبتاً تازه ای را در سبک وحشت بگشایند و گیمر های علاقمند به این سبک را به گونه ای دیگر به ملاقات عناوین ترسناک ببرند. اکنون حتی می توان گفت که سبک عناوین شبه Amnesia نیز در حال استحاله یافتن است و از درون آن آثاری با ساختار متفاوت در حال ظهور کردن هستند. آثاری نظیر بازیSylvio که چندی پیش به بازار آمد و به زودی می رود تا در قالب نسخه ی دوم خود به ملاقات گیمر ها بیاید تا باز هم بتواند آن ها را با حس آشنای ترس پیوند دهد.

arvah.jpg1

بازی Sylvio را می توان یکی از جدید ترین آثاری نامید که تحت تاثیر بازی Amnesia و سبک و سیاق نسبتاً متفاوت آن (به نسبت آثار کلاسیک حاضر در سبک وحشت) ساخته شده است و حدود پنج ماه قبل بود که با آن دیدار نمودیم. داستان این بازی (که همانندAmnesia از زاویه ی دوربین اول شخص روایت می شد)، ماجرا های مرموزی را روایت می کرد که شخصیت اصلی این اثر با آن درگیر بود و در واقع این ماجرا ها جنبه های فرا طبیعی را شامل می شدند. شخصیت اصلی بازی Sylvio ، جولیت واترز نام داشت که شغل اصلی اش تحقیقات در رابطه با ماهیت وجودی ارواح بود و بر اساس ماجرا های این بازی می بایست یک شب کامل را در پارک جنگلی متروکه و مرموزی به صبح برساند. گیم پلی بازی Sylvio از سبک و سیاق نسبتاً جدید و متفاوتی بهره می برد که به جای دیدن بر شنیدن تمرکز یافته بود و طی آن شما می بایست توسط مهم ترین ابزار جولیت یعنی ضبط صوت او، به ضبط کردن اصوات محیط پرداخته و پس از آن به تجزیه و تحیل راز و رمز موجود در این اصوات ضبط شده اقدام کنید. به این ترتیب که با تند کردن یا کند نمودن سرعت پخش صدا های موجود در ضبط صوت جولیت یا به عقب بازگرداندن و پخش معکوس آن ها، به کشف پیام های مخفی موجود در این صدا ها می پرداختید. پیام هایی که مقصد بعدی شما در بازی Sylvio را روشن می ساختند یا این که محل قرار گیری آیتم های ویژه ای را برای گره گشایی فعالیت ها یا راحت تر کردن کارتان در امر جستجوی پارک متروک Saginaw در اختیارتان قرار می دادند.

arvah.jpg2

گیم پلی نو گرایانه و مبتنی بر صدای بازی Sylvio موجب جلب توجه این اثر در نزد بسیاری از گیمر ها و منتقدان شده بود و خبر خوب برای کسانی که از پرسه زدن در محیط وهم آلود و ترسناک بازی Sylvio لذت برده بودند این است که به زودی می توانند به پارک متروک و مرموز Saginaw باز گردند و کند و کاو و جستجوی خود در این محیط شبح زده را در قالب نسخه ی دوم این اثر یعنی بازی Sylvio 2 ادامه دهند. در واقع داستان بازی Sylvio 2 قرار است کم و بیش از همان نقطه ای آغاز شود که داستان نسخه ی دوم به پایان رسیده بود. علاوه بر این نکته باید به این موضوع هم اشاره کرد که شما کماکان کنترل شخصیت اصلی بازی نخست یعنی جولیت را در این بازی بر عهده خواهید داشت که به همان پارک متروک جنگلی باز می گردد تا رمز و راز تاریک سایه افکنده بر محیط آن را کشف نماید. نکته ی قابل توجه در مورد پارک Saginaw این است که کل محیط این پارک به شکل پی در پی دچار آتش سوزی و سیل مهیبی شده است که ماهیت آن را به طور کامل تغییر داده و از همین رو برخی نقاط آن همچنان در زیر آب فرو رفته اند. در واقع دسترسی به برخی نقاط این پارک تنها از طریق سوار شدن بر قایق پارویی موجود در این بازی امکان پذیر خواهد بود و این در حالی است که سایر نقاط پارک مذکور را می توان با پای پیاده نیز طی کرد. هسته ی اصلی گیم پلی بازی Sylvio 2 بر اساس همان مکانیزم بازی نخست بنا شده است. به این ترتیب که شما باید سرنخ های لازم برای پیش بردن داستان این اثر را به کمک ضبط کردن فعالیت های محیطی پیرامون خود به دست آورید. با این تفاوت که فرآیند ضبط اصوات این بار نه از طریق بهره گیری از ضبط صوت جولیت که به مدد دوربین فیلمبرداری او صورت می گیرد. در واقع بازی Sylvio 2 قرار است عنصر تصویر را نیز به صدا بیافزاید و به این ترتیب بخش اصلی گیم پلی این بازی بر مبنای تجزیه و تحلیل فیلم هایی خواهد بود که جولیت آن ها را توسط دوربین فیلمبرداری خود ضبط می کند. برای این کار شما یک تلویزیون پرتابل را در اختیار خواهید داشت که به کمک آن می توانید به تجزیه و تحلیل تصاویر ضبط شده از طریق بررسی آن ها به شکل جلو و عقب بردن یا آنالیز 360 درجه ای شان در سرعت های پخش متفاوت بپردازید. به این ترتیب با توجه به موارد مذکور و ویژگی های جدید طراحی شده برای گیم پلی این بازی، می توان شاهد پیچیدگی و چالش بیشتری در ساختار گیم پلی بازی Sylvio 2 بود و با توجه به تجربه های گرانبهایی که سازندگان این بازی یعنی اعضای استودیو Apostrophe از تولید نسخه ی نخست این اثر اندوخته اند، حتی می توان از بازی Sylvio 2 انتظار داستان و اتمسفری ترسناک تر و درگیر کننده تری را نسبت به نسخه ی پیشین داشت.

arvah.jpg3

البته قهرمان اصلی بازی Sylvio 2 یا همان جولیت در این نسخه علاوه بر دوربین فیلمبرداری و تلویزیون پرتابل خود، از یک بیسیم واکی تاکی نیز بهره می برد که به کمک آن می تواند با انسان هایی که در خارج از این پارک متروکه حضور دارند ارتباط برقرار کند. به این ترتیب ماموریت ها و اهداف اصلی موجود در این بازی یا توسط راهنمایی هایی که جولیت به کمک بی سیم خود از انسان های بیرون از پارک دریافت می کند به دست می آیند و یا بر اساس ارتباطی شکل می گیرند که قهرمان داستان از طریق دوربین فیلمبرداری خود با ارواح حاضر در این پارک برقرار می سازد. البته تمامی ارواح موجود در این پارک سر گردان و بی آزار نیستند و در میان آن ها گونه های خبیثی نیز وجود دارد که در طول بازی یا باید از دستشان فرار کنید و یا این که آن ها را به هر طریق ممکن از خود دور نمایید. در کل می توان گفت که گیم پلی بازی Sylvio 2 از ساختاری سند باکس و Open World بهره می برد که مبتنی بر کند و کاو در محیط و به دست آوردن شواهد و سرنخ های لازم برای پیش برد داستان و ماجرا های این بازی است. گفتنی است که بازی Sylvio 2 نیز همانند نسخه ی نخست خود تنها بر روی پلتفرم PC (ویندوز و مک) عرضه خواهد شد اما در حال حاضر هنوز هیچ تاریخ دقیقی برای انتشار این اثر اعلام نشده است. در واقع این بازی اکنون در حال طی کردن پروسه ی کیک استارتر به سر می برد تا بتواند هزینه های تولید خود را از طریق دریافت کمک های مالی هواداران، تامین نماید.