مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

آیا پلی‌استیشن ۵ در سال ۲۰۱۸ راهی بازار می‌شود؟

main playstation 5

در حالی که پلی‌استیشن ۴ فروش بسیار خوبی برای سونی به همراه داشته و این کنسول یکی از موفق‌ترین محصولات این شرکت به حساب می‌آید، شایعات به عرضه پلی‌استیشن ۵۵ در سال آینده اشاره می‌کنند. البته این شایعات تنها یکسری حدس و گمان هستند و شاید اصلا چنین اتفاقی رخ ندهد.

سونی چند ماه پیش مدل ارتقا پیدا کرده پلی‌استیشن ۴ را راهی بازار کرد و مایکروسافت هم قصد دارد ایکس‌باکس اسکورپیو را تا چند ماه دیگر راهی بازار کند. البته ایکس‌باکس اسکورپیو را می‌توانیم قدرتمندترین کنسول بازی تاریخ تا این لحظه نام ببریم که قدرت آن خیلی بیشتر از پلی‌استیشن ۴ پرو خواهد بود. در حالی که این کنسول‌ّ‌های جدید در راه هستند، کسی احتمال نمی‌دهد که این دو شرکت بخواهند نسل بعدی کنسول‌های بازی خودشان را به این زودی‌ها راهی بازار کند؛ اما شاید شرایط برای سونی کمی فرق می‌کند. این شرکت برای اینکه از کنسول ایکس‌باکس اسکورپیو عقب نماند، شاید بخواهد پلی‌استیشن ۵ را زودتر راهی بازار کند.

پیش بینی‌ها به این موضوع اشاره می‌کنند که پلی‌استیشن ۵ نزدیک به ۱۰ ترافلاپس قدرت خواهد داشت و قدرت بیشتری نسبت به ایکس‌باکس اسکورپیو دارد. در ادامه گفته شده که این کنسول از بازی‌های پلی‌استیشن ۴ هم پشتیبانی می‌کند.

البته بعید به نظر می‌رسد که این پیش بینی‌ها صحت داشته باشند. همان طور که گفتیم پلی‌استیشن ۴ پرو زمان زیادی نیست که راهی بازار شده است. شاید ۲ سال دیگر با تغییر نسل کنسول‌های بازی فاصله داشته باشیم. بد نیست بدانید که نسل قبلی کنسول‌های بازی نزدیک به ۹ سال طول کشید.

منبع: دیجی کالامگ