مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

هوآوی: در دسامبر قبل فروش جهانی موبایل هایمان از اپل بیشتر بوده

huawei logo mwc 2015 3

طبق گزارش نشریه The Economic Times هوآوی اخیرا اعلام کرده در ماه دسامبر سال قبل توانسته با کنار زدن اپل، عنوان دومین تولید کننده پرفروش موبایل دنیا را از آن خود کند.

این شرکت چینی طبق گزارشات توانسته در این برهه 13.2 درصد میزان فروش جهانی اسمارت فون را به خود اختصاص دهد و رقیب کالیفرنیایی اش را با سهم 12 درصدی کنار بزند.

Richard Yu مدیرعامل کسب و کار مصرفی این شرکت در صحبت های نوامبر گذشته خود مدعی شد که هوآوی قصد دارد اپل را از نظر میزان فروش جهانی پشت سر بگذارد و برای این منظور یک بازه زمانی دوساله را تعیین کرده است.

البته باید اضافه کنیم که شاید به طور صد درصدی هم حق با مدیران این شرکت نباشد. محاسبه آمار فروش با دشواری های خاصی همراه است و شاید دیدگاه هوآوی و اپل در قبال بازار اسمارت فون در دسامبر گذشته متفاوت از هم باشد. از طرفی شرکت های تحقیقاتی نظیر Strategy Analytics و IDC هم به جای آمار یک ماهه معمولا برآوردهای خود از فروش شرکت ها را به صورت فصلی منتشر می کنند.

با این حال اما تردیدید نیست که فروش این شرکت در سه ماهه نخست سال 2016 فوق العاده بوده و در سال قبل بالغ بر 139 میلیون تلفن همراه از سوی آن به اقصی نقاطت دنیا صادر شده. بنابراین  اگر این شرکت در بازه زمانی مذکور هم نتوانسته باشد اپل را پشت سر بگذارد، وقوع چنین اتفاقی در اینده چندان دور از ذهن نیست.
منبع: دیجیاتو