مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

گلکسی نوت 8 احتمالا نخستین گوشی مجهز به پردازنده اسنپدراگون 836 خواهد بود

ad9c1682 6247 49f8 8d56 bc2ea3d92d4e

شایعات حکایت از آن دارند که گلکسی نوت 8 اواسط فصل تابستان و با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۳۶ رونمایی خواهد شد.

براساس گزارش یادشده،‌ اسنپدراگون ۸۳۶ در حقیقت نسخه‌ای بهبودیافته از تراشه‌ی بالارده‌ی کنونی کوالکام، یعنی سیستم-روی-یک-چیپ اسنپدراگون ۸۳۵ به‌شمار می‌رود. شایعات حکایت از آن دارند که کوالکام با افزایش ۵۰ مگاهرتزی فرکانس چهار هسته‌ی پردازشی قدرتمند اسنپدراگون ۸۳۵، فرکانس کاری آن‌ها را در تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۳۶ روی ۲.۵ گیگاهرتز تنظیم کرده است؛ ضمن اینکه هشت هسته‌ی پردازشی تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۳۶ را یک GPU با فرکانس ۷۴۰ مگاهرتز همراهی خواهد کرد.

کوالکام در سال ۲۰۱۶ نیز استراتژی مشابهی را به‌کار گرفت که براساس آن، گوشی‌های پرچم‌دار در نیمه‌ی اول سال گذشته با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ روانه‌ی بازار شدند؛ در حالی که محصولات بالارده‌ی نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۶ به تراشه‌ی بهبودیافته‌ی اسنپدراگون ۸۲۱ مجهز شدند. پیش‌بینی می‌شود که گلکسی نوت ۸ نخستین گوشی هوشمندی خواهد بود که در ماه آگوست به‌همراه اسنپدراگون ۸۳۶ معرفی خواهد شد و پس از این فبلت، در ماه اکتبر، نوبت به گوشی‌های ال‌جی وی ۳۰، گوگل پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس‌ال خواهد رسید.

گزارش‌های اخیر حکایت از آن دارند که کوالکام، فرایند توسعه‌ی تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۴۵ را نیز به‌عنوان جانشین تراشه‌های اسنپدراگون ۸۳۵ / ۸۳۶ آغاز کرده است که گفته می‌شود که گوشی‌های ال‌جی جی ۷ و سامسونگ گلکسی اس ۹ نخستین محصولات مجهز به این تراشه خواهند بود.

منبع: زومیت