مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

هواوی نوا ۲ و نوا ۲ پلاس را با دوربین اصلی دوگانه و دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی معرفی کرد

huawei nova 2

گوشی‌‌های نوا هواوی جواب خود را در بازار پس دادند و شاهد معرفی نسل دوم گوشی‌های هواوی نوا و نوا ۲ پلاس هستیم، نوا ۲ و نوا ۲ پلاس از دوربین اصلی دوگانه و دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی بهره گرفته‌اند.

یکی از گوشی‌های هواوی که در بازار خوش درخشید، گوشی هواوی نوا و نوا پلاس بود. این امر باعث شده است تا شاهد نسخه‌ای جدید از این گوشی‌های پر طرفدار باشیم.

در نگاه اول به هواوی نوا ۲ و نوا ۲ پلاس می‌توان به راحتی متوجه شد که این گوشی‌ها دیگر شباهتی به لحاظ طراحی به سری هانر هواوی ندارند و در نوا ۲ و نوا ۲ پلاس می‌توان سبک و سیاق طراحی‌ گوشی‌های پرچمدار خانواده P هواوی را تشخیص داد.

دوربین دوگانه نیز از دیگر مواردی است که در گوشی‌های هواوی نوا ۲ به چشم می‌خورد. این دوربین دوگانه را یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی با میزان پیکسل‌های 1.25µm و دیافراگم f/1.8 تشکیل می‌‌دهد. یک لنز ۸ مگاپیکسلی نیز در این دوربین دوگانه وظیفه زوم اپتیکال و حالت عکاسی پرتره دوربین هواوی نوا ۲ و نوا ۲ پلاس را به عهده گرفته است.

در این بین هواوی سنت شکنی کرده است و در قسمت جلوی هواوی نوا ۲ و نوا ۲ پلاس شاهد حضور یک دوربین ۲۰ مگاپیکسلی هستیم. جالب است بدانید سنسور سلفی هواوی پی ۱۰، تنها ۸ مگاپیکسل است.

بدنه‌ای یکپارچه و فلزی را به همراه صفحه‌نمایش ال‌سی‌دی از نوع LPTS با رزولوشن فول اچی‌دی در هواوی نوا و هواوی نوا ۲ شاهد هستیم. این صفحه‌نمایش در هر دو گوشی با لایه شیشه‌ خمیده 2.5D پوشیده شده است.

تا اینجای کار تمامی قسمت‌هایی که در هواوی ۲ و هواوی ۲ نوا اشاره کردیم با یکدیگر شباهت داشت. به این ترتیب می‌توان بیشترین تفاوت این دو گوشی را ابعاد صفحه‌نمایش آن‌ها دانست. هواوی نوا ۲ صفحه‌نمایشی ۵ اینچی دارد، در حالی که هواوی برای نوا ۲ پلاس صفحه‌نمایشی ۵.۵ اینچی را در نظر گرفته است.

این دو گوشی به لحاظ ضخامت نیز ابعاد قابل قبولی را عرضه می‌کنند و هر دو ضخامتی برابر با ۶.۹ میلی‌متر دارند. هواوی به لحاظ باتری نیز در این گوشی‌های جدید چیزی کم و کسر نگذاشته است و یک باتری ۲۹۵۰ میلی‌آمپری در هواوی نوا ۲ قرار گرفته و باتری ۳۳۴۰ را در هواوی نوا ۲ پلاس شاهد هستیم.

اگر خاطر شما باشد هواوی در نسل اول هواوی نوا از پردازنده اسنپ‌دراگون ۶۲۵ کمک گرفته بود اما در نوا ۲ تصمیم خود را عوض کرد و در این گوشی شاهد حضور پردازنده کیرین ۶۵۹ هستیم. بد نیست بدانید این پردازنده ساخت دست هواوی است. به لحاظ رم نیز هواوی برای گوشی‌های جدید خود میزان ۴ گیگابایت را در نظر گرفته است. این گوشی‌ها از لحاظ حافظه ذخیره سازی نیز با ظرفیت‌های مختلفی عرضه خواهند شد.

این گوشی‌ها مراحل ساخت خود را به اتمام رسانده‌اند و هواوی پس از معرفی آن‌ها اعلام کرد تا هواوی نوا ۲ و نوا ۲ پلاس را تیر ماه امسال راهی بازار کند. انتظار می‌رود هواوی نوا ۲ در بازار قیمتی حدود ۳۶۵ دلار داشته باشد و هواوی نوا ۲ پلاس را با قیمتی حدود ۴۲۰ دلار شاهد باشیم.

منبع: فارنت