مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

تداخل AMD با ویندو 10 تائید شد!

90d808ff613ad77cdc251e428930e048 XL

پردازنده های AMD Ryzen مجددا وارد یک حاشیه جدید شده اند؛ پس از مشکلات فرکانس پایین در حافظه های رم DDR4 و تفاوت عملکرد در بنچمارک و Review های معتبر جهانی، هم اینک پای سیستم عامل ویندوز به میان آمده است.

نکته: در روزهای گذشته مطالب و اخباری در سطح جهانی منتشر شده بود و حاکی از یک ناسازگاری در سطح دستورات نیمه ماشین و پردازنده های AMD بود؛ اما به دلیل آنکه از صحت آنها اطمینان نداشتیم، از انتشار آنها خودداری کردیم. اما ظاهرا این مشکل فنی توسط مایکروسافت و AMD تائید شده است.

قضیه از این قرار است که بخش Debug سیستم عامل ویندوز 10 و 7 مشکلاتی را ثبت کرده است که مرتبط با پردازنده است. ایراد مورد نظر کاملا به بخش “thread scheduler patch” باز می گردد. AMD به تازگی اعلام کرده است که این مسئله را مورد بررسی قرار داده و اشکال اصلی مربوط به طراحی ویندوز است که با پردازنده های AMD سازگاری کامل در این بخش نداشته و مشکل مورد نظر را پیش آورده اند. زمانبندی OS برای پردازنده های ZEN به درستی صورت نگرفته و زمانبندی منفی به همراه مشکلاتی در بخش منطقی-فیزیکی وجود دارد. AMD اعلام کرده است که هر دو سیستم عامل ویندوز 7 و 10 را مورد بررسی قرار داده است و این ایراد در سیستم عامل ویندوز 7 دیده نشده اما در ویندوز 10 وجود دارد. این یک تداخل است که سیستم عامل قادر به نفوذ به مدیریت بومی ZEN نیست. تنها توصیه AMD به کاربران، استفاده از حالت های High Performance در هنگام نصب و استفاده از ویندوز 10 است. همچنین این احتمال وجود دارد که یک پچ بروزرسانی برای برطرف کردن این مشکل معرفی گردد. thread scheduler patch از جمله مهمترین بخش های سیستم عامل است که از نمونه های بسیار قدیمی تا کنون موجود بوده است؛ OS به طور خودکار Job ها را مدیریت کرده، میزان قابل استفاده از حافظه را برای آنها تعریف کرده و الویت پردازش را برای آنها تعیین می کند. این مطلب بسیار گسترده بوده و می توانید از کتاب هایی همچون “سیستم عامل” استفاده نمائید.

از جمله این مشکلات می توان به تشخیص اشتباه حافظه های کش L2 و L3 اشاره کرد؛ ویندوز 10 مجموع این کش را 136 مگابایت تشخیص می دهد! در صورتی که در مجموع 20 مگابایت کش برای SR7 موجود است.

Windows 10 Scheduler Single Core Thread Mapping:

*————— Data Cache 0, Level 1, 32 KB, Assoc 8, LineSize 64

*————— Instruction Cache 0, Level 1, 64 KB, Assoc 4, LineSize 64

*————— Unified Cache 0, Level 2, 512 KB, Assoc 8, LineSize 64

*————— Unified Cache 1, Level 3, 16 MB, Assoc 16, LineSize 64

-*————– Data Cache 1, Level 1, 32 KB, Assoc 8, LineSize 64

-*————– Instruction Cache 1, Level 1, 64 KB, Assoc 4, LineSize 64

-*————– Unified Cache 2, Level 2, 512 KB, Assoc 8, LineSize 64

-*————– Unified Cache 3, Level 3, 16 MB, Assoc 16, LineSize 64

 

دومین راه حلی که در این زمینه مطرح شده است، خاموش کردن قابلیت SMT در پردازنده های Ryzen است. در غیر این صورت می توانید از ویندوز 7 استفاده نمائید چرا که ویندوز های بعد از آن با این CPU ها مشکل داشته و از حداکثر کارایی آنها استفاده نمی شود. دی پی این موضوع، AMD به سرعت اقدام به تامین درایورهای ویندوز 7 برای Ryzen و مادربردهای AM4 کرده است تا به طور موقت کاربران را به یک سیستم عامل دیگر هدایت نماید.

 منبع: سخت افزارمگ