مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

سامسونگ در MWC 2017 هدست واقعیت مجازی مجهز به چیپست خود را به طور مخفیانه به نمایش گذاشت

9c241df3 6f52 4fc2 b287 a0ba666e3ed2

با وجود این که تمرکز اصلی سامسونگ در کنفرانس خود که روز یکشنبه گذشته در جریان MWC 2017 برگزار شده بود، بر روی تبلت های جدیدش بود، اما این شرکت کره ای از نسل جدید هدست های واقعیت مجازی خود نیز رونمایی کرد. این محصول که تفاوت هایی با نسل پیشین خود دارد، هدست جدید گیر وی آر است که با یک کنترلر بی سیم همراه شده است.

اما همان طور که می دانید؛ سامسونگ در تولید چیپست های خود نیز همیشه دقت زیادی به خرج داده و آخرین چیپ تولیدی آن که Exynos 8895 نام دارد، در واقع رقابت با پردازنده قدرتمند اسنپ دراگون 835 شرکت کوالکام را هدف قرار داده است. در شایعات اشاره شده که نسخه های بین المللی گوشی گلکسی اس 8 سامسونگ احتمالاً به پردازنده اگزینوس 8895 مجهز خواهند شد. اما به نظر می رسد که سامسونگ نمی خواهد که این چیپست تنها برای اسمارت فون ها کاربرد داشته باشد و قصد دارد از آن در محصولی استفاده کند که هیچ کس فکرش را هم نمی کند: هدست واقعیت مجازی.

جالب است بدانید که سامسونگ در جریان کنگره جهانی موبایل امسال؛ به صورت مخفیانه هدستی را به نمایش گذاشته که درون آن پردازنده جدید این شرکت یعنی اگزینوس 8895 به کار گرفته شده است.
در حال حاضر واقعیت مجازی به دو پلتفرم پی سی و یا موبایل نیاز دارد. کاربری که هدست واقعیت مجازی تهیه می کند برای تجربه این فناوری باید از دستگاهی خارجی کمک بگیرد. اما آنچه سامسونگ قصد دارد ارایه دهد، به چیپستی مجهز است که قدرت اجرای برنامه ها و بازی ها را به آن منتقل می کند و در نتیجه کاربر دیگر به وسیله دیگری نیاز نخواهد داشت.

ما امیدواریم که سامسونگ به زودی نسخه های آزمایشی این هدست را برای عموم به نمایش بگذارد تا اطلاعات بیشتری از آن به دست ما برسد.

منبع: تک شات