مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

بازی “کثیف” اینتل بر سر پردازنده‌های AMD Ryzen؛ تلاش برای دستکاری بررسی‌ها

201414225

پردازنده های AMD Ryzen لرزه بر تن اینتل انداخته اند،این چیزی است که حس می شود. ریزمعماری Nehalem ده ساله این کمپانی که طی سال های اخیراً فناوری ساخت آن کوچکتر شده و هر ساله با بهبود جزئی دوباره عرضه شده سرانجام به ته خط رسیده است، چراکه دیگر بی رقیب نیست. البته شاید بتوان نگرانی اینتل را درک کرد، اگر شما بودید و رقیب با صرف تنها 1/50 بودجه تحقیق و توسعه شما می توانست گزارش مالی سال آینده شما را خراب کند چه می کردید؟ بازی کثیف و تحت فشار گذاشتن رسانه ها شاید راهگشا باشد!

به نقل از برخی رسانه ها چون TweakTown اینتل با ارسال بیانه به اغلب رسانه ها، تلاش می کند بررسی ها از پردازنده های AMD Ryzen را از جمله از طریق وضع مقررات غیر منصفانه به نفع پردازنده های خود، تحریف کند. ادعا می شود اینتل در ایمیل ارسال شده به رسانه ها خواسته پیش از نوشتن بررسی ها از پردازنده های AMD Ryzen با آنها تماس بگیرند و هماهنگ کنند.

هرچند در ظاهر اینتل در بیانیه مورد بحث خواستار بررسی و مقایسه منصفانه شده، اما به وضوح هدف دیگری را دنبال می کند.

در حالی این خبر منتشر می شود دست کم قیمت پردازنده های اینتل در برخی فروشگاه ها به شدت کاهش یافته اند که نمی تواند با عرضه پردازنده های AMD Ryzen بی ارتباط باشد.

در همین حال از یک رسانه آمریکایی نقل شده که ارسال چنین بیانه هایی برای رسانه ها امری معمول است و اینتل می خواهد مطمئن شود بررسی ها منصفانه و اصولی خواهند بود.

منبع: شهرسخت افزار