مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

پر فروش ترین برند تولید کننده لپ تاپ های گیمینگ در جهان؟

bcc5e458ce511d9ff784f96e63f98e81 XL

استفاده از نوت بوک های گیمینگ از اوایل سال 2014 و به دلیل استفاده از سخت افزارهای مدرن و رشد عملکرد آنها بسیار مورد توجه کاربران قرار گرفت. کمپانی های ASUS و MSII به عنوان پرچمدارن این حوزه از نظر تعدد فروش به حساب می آیند؛ با این وجود آمار دقیقی از فروش آنها در دست نیست. برخی از موسسات تایوانی، مجله های جهانی و خود برندها گاها به اعلام آمار فروش خود در این زمینه می پردازند. داستان از آنجایی آغاز شد که ASUS و MSI در سال 2016 خود را پر فروش ترین برند لپ تاپ در جهان نامیده و تبلیغات بسیاری را در این زمینه به راه انداختند. هر یک بدون توجه به دیگری خود را غول نوت بوک های مخصوص بازی اعلام کرده و درصدهایی را برای نمایش تفاوت خود با دیگران منتشر ساختند. با این وجود این سوال همچنان ادامه دارد که پر فروش ترین برند نوت بوک در جهان کیست؟ MSI به دلایلی از جمله کنترل قیمت، افزایش کیفیت متریال، استفاده از ویژگی های متعدد و مدل های فراوان، رشد چشمگیری را در دو سال گذشته تجربه کرده است. از این رو رقیب هم وطن و دیرینه خود (ایسوس) را با مشکلاتی مواجه ساخت.

دیجیتایمز و یک مجله تایوانی با نگاه به آمار فروش آخرین هفته های سال 2016 و تمامیت این سال، گمانه زنی هایی را در این زمینه منتشر کرده اند. به نقل از دیجیتایمز، در اواخر سال 2016 و یا به عبارت ساده تر تعطیلات پایان سال میلادی، 20916 نوت بوک گیمینگ در ایالات متحده به فروش رسیده است که ایسوس به عنوان برند برتر در آن حوزه زمانی معرفی شده است. در طول سال 2016 تعداد 4.5 میلیون لپ تاپ مخصوص بازی به فروش رسیده است که از این تعداد 1.2 میلیون دستگاه متعلق به MSI و ASUS بوده است. ایسوس با تعداد 850 هزار دستگاه رتبه نخست و MSI نیز با فروش 800 هزار دستگاه در رتبه دوم قرار دارد. مقدار باقی مانده توسط برندهایی همچون Alienware،Acer، Lenovo،  Razer و… به فروش رسیده است.

محبویت در تفریح انجام بازی های PC و علاقه کاربران به نوت بوک های مخصوص بازی، و در نهایت تولید نوت بوک هایی با قیمت های کمتر جهت پوشش قشر کم درآمد، موجب رشد این صنعت شده است. این مجله پیشبینی می کند که برندهای ASUS و MSI در سال 2017 بین 10% الی 15% افزایش فروش را به نسبت سال گذشته تجربه نمایند. در عین حال برندهایی مانند Acer که به تازگی نوت بوک هایی همچون Predator X21 و X17 ها را رونمایی کرده اند نیز در این بازار سهم خواهند داشت که می توانند مستقیما بر سهم غول هایی همچون ASUS و MSI تاثیر بگذارند. با توجه به این مطلب همچنان نمی توان به ضرس قاطع پر فروش ترین برند تولید کننده نوت بوک را شناسایی کرد؛ اما با توجه به تمامی گزارش های موجود، پرچمداری دو برند MSI و ASUS در این زمینه قطعی است.


 منبع: سخت افزارمگ