مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

گوگل به صورت رسمی فناوری واقعیت مجازی را به مرورگر کروم در سیستم‌عامل اندروید اضافه کرد

google WebVR 2

چندی پیش بود که اعلام شد گوگل مشغول آماده سازی قابلیت جدیدی است که سبب می‌شود فناوری واقعیت مجازی به مرورگر محبوب کروم اضافه شود. اگرچه این اطلاعات در ابتدا به عنوان شایعه مطرح شدند اما گوگل امروز اعلام کرد که مرورگر کروم برای سیستم عامل اندروید هم اکنون از قابلیت Daydream VR پشتیبانی می‌کند و کاربران امکان مشاهده اطلاعات مبتنی بر فناوری واقعیت مجازی را نیز بر روی گوشی‌های خود دارند.

گوگل امروز به صورت رسمی اعلام کرد که در آخرین نسخه از مرورگر کروم برای گوشی‌های هوشمند اندرویدی، پشتیبانی از قابلیت Daydream VR را فراهم کرده است و کاربران با استفاده از این مرورگر می‌توانند گام جدیدی را در جهت استفاده از فناوری واقعیت مجازی در حوزه وب بردارند. البته این ویژگی در حال حاضر تنها در گوشی‌های پشتیبان از فناوری Daydream VR قابل دسترس است. گوشی‌های پیکسل ، پیکسل XL، ZTE Axon 7، Moto Z، Mate 9 Pro و همچنین Asus ZenFone AR از جمله این گوشی‌های هوشمند هستند.

با توجه به اینکه گوشی‌های پشتیبان از قابلیت Daydream VR باید دارای یک صفحه نمایش با وضوح بالا، یک هسته گرافیکی قدرتمند و همچنین سنسورهای گوناگون باشند به همین دلیل استفاده از این قابلیت جدید مرورگر کروم تنها با استفاده از گوشی‌های هوشمند خاصی ممکن است. گوگل همچنین اعلام کرده است که کاربران برای استفاده کامل از این قابلیت به هدست Daydream View نیاز دارند. اما بدون این هدست نیز می‌توان از سایت‌های طراحی شده براساس فناوری واقعیت مجازی بهره برد.

گوگل همچنین در سایت رسمی خود نام تعدادی از سایت‌های پشتیبان از این فناوری را معرفی و اعلام کرده است که در آینده نزدیک سایت‌های گوناگونی از این فناوری بهره خواهند برد تا رده جدیدی از کاربردها را در اختیار کاربران خود قرار دهند. از سوی دیگر با اضافه شدن این قابلیت جدید به کروم، این مرورگر می‌تواند از موقعیت گوشی‌های هوشمند یا میزان چرخش و حرکت آن‌ها آگاهی پیدا کند. با استفاده از این اطلاعات می‌توان کاربردهای جدیدی را به این مرورگر اضافه کرد.

منبع: شهرسخت افزار