مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

در سه ماهه چهارم 2016، تعداد 8.2 میلیون اسمارت واچ به فروش رسید

4پ

بنا بر گزارش Strategy Analytics، در سه ماهه چهارم سال 2016، تعداد 8.2 میلیون اسمارت واچ به فروش رسید که افزایشی 1.2 درصدی را نسبت به سال پیش از آن نشان می دهد. فروش سه ماهه چهارم در نهایت مجموع فروش اسمارت واچ ها در سال 2016 را به 21.1 میلیون قطعه رساند که نسبت به سال 2015 افزایش 1.4 درصدی را به ثبت رسانده است. در هر حال، در این گزارش همچنان مشخص شده که اپل واچ همچنان با فروش 5.2 میلیونی (63.4 درصد از کل اسمارت واچ های فروخته شده) از مجموع 8.2 میلیون اسمارت واچ در سه ماهه چهارم نیز صدرنشین این حوزه از بازار بوده است. اپل واچ در سال 2016 با فروش 11.6 میلیون قطعه، سهمی 55 درصدی از بازار را از آن خود کرد.
به نظر می رسد سامسونگ در این بخش با اختلاف زیادی در رتبه دوم ایستاده است. بنا بر اطلاعات منتشر شده، سامسونگ در سه ماهه چهارم موفق به فروش 0.8 میلیون اسمارت واچ شده که معادل 9.8% از سهم بازار می شود. سامسونگ در مجموع در سال 2016 تعداد 2.4 میلیون ساعت هوشمند به فروش رساند که در نتیجه 11.4 درصد از سهم بازار را به سامسونگ اختصاص داد. نکته جالب توجه اینکه، در حالیکه سامسونگ به عنوان تولیدکننده غیر اپلی پیشتاز در این حوزه معرفی شده، اما سایر کمپانی ها در مجموع عملکرد بهتری را به ثبت رسانده اند. آمار و ارقام نشان می دهد که سایر کمپانی های تولید کننده اسمارت واچ در مجموع 2.2 میلیون ساعت هوشمند را در سه ماهه چهارم به فروش رساندند که مجموع فروش سالیانه این کمپانی ها را به 7.1 میلیون قطعه رساند. این آمار با سهم بازار 26.8 درصدی در سه ماهه چهارم و سهم 33.6 درصدی در کل سال 2016 برابری می کند.
این آمار نشان می دهد که بخش اسمارت واچ ها، گرچه در مقیاسی کوچک، در حال رشد است. نیل ماوستن، مدیر موسسه Strategy Analytics اشاره کرده است که سه ماهه چهارم پس از دو سه ماهه مداوم تجربه افت در فروش، مجدداً رشد را به بازار اسمارت واچ ها بازگرداند.

وی ادامه داد که تقاضای فصلی در آمریکا و انگلستان بهبود فروش در سه ماهه چهارم را رقم زده است که به رشد فروش سالیانه این محصول نیز منجر شد. البته یکی دیگر از تحلیلگران این موسسه، کلیف راسکیند، اظهار کرده است که اگر قرار باشد این روند در این حوزه ادامه یابد، موانع متعددی وجود دارند که ابتدا باید آنها را از سر راه برداشت و بخصوص به این موضوع اشاره کرده است که کمپانی هایی مانند سامسونگ باید مدل های جالب تر و یا ارزان تری را به بازار عرضه کنند.

منبع: تک شات