مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

اپ استور اپل با 2.2 میلیون اپلیکیشن، درآمدی دو برابر گوگل پلی استور را به ثبت رسانده است

2d75eed9 0297 42ce bdd5 a845d2dfebff

در تک شات خواندید که اپل یک بار دیگر سه ماهه ای پردرآمد و بالاترین میزان فروش آیفون را برای خود ثبت کرد. با فروش 78.3 میلیون گوشی آیفون و درآمدی معادل 78.3 میلیارد دلار ، 69% کسب و کار اپل به آیفون تعلق داشته است.
اما با وجودیکه این رکورد در بخش مالی بسیار به مذاق اپل خوش آمده است، اپل توانسته در یخش دیگری نیز شاهد رشد چشمگیری باشد که در حال حاضر از فروش آیپدهای اپل پیشی گرفته و احتمال داده می شود که به زودی فروش مک را نیز پشت سر بگذارد. منظور بخش سرویس های اپل است که شامل اپ استور، اپل پی و iCloud و درآمد حاصل از آنها می شود.
مدیرعامل اپل، تیم کوک، اعلام کرده است که هم اکنون تعداد 2.2 میلیون اپلیکیشن در اپ استور قرار دارد، اما تعداد اپلیکیشن ها تنها مورد قابل اهمیت در خصوص اپ استور نیست. دیگر مقیاس حائز اهمیت که تیم کوک نیز به آن اشاره کرده درآمد اپ استور است: اپ استور در حال حاضر دو برابر گوگل پلی استور درآمد دارد.
شاید خیلی تعجب برانگیز نباشد، ولی جالب است که تعداد کاربران اندروید و قطعا گوگل پلی استور بسیار بیشتر است، اما به نظر می رسد که این کاربران تمایلی به خرید اپلیکیشن ها ندارند. بخش سرویس های اپل درآمدی 7.17 میلیارد دلاری را برای این کمپانی به ارمغان آورده که یک دهم درآمد اپل را برای سه ماهه اخیر رقم زده است و همچنان هم در حال رشد است.

منبع: تک شات