مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

نوار کاست های قدیمی هنوز دوست داشتنی و پرفروش هستند

unnamed file1

تقریباً نخستین ماه از سال 2017 میلادی هم به پایان رسیده، اما به نظر می رسد برخی از مردم همچنان دوست دارند در گذشته زندگی کنند.

آمار جالبی که اخیراً منتشر شده نشان می دهد میزان فروش نوارهای کاست در کشور آمریکا در سال 2016 نزدیک به 74 درصد نسبت به سال قبلی رشد داشته است.

همانطور که می دانید کاست در سال 1962 توسط کمپانی «فیلیپس» اختراع شد و بعد از ارائه واکمن های جذاب سونی در دهه هفتاد به شدت محبوبیت پیدا کرد؛ اما این دوران با ورود به قرن بیست و یکم و ظهور انواع دیسک های نوری و فلش درایوها تقریباً به پایان رسید.

اما تولید و بهره گیری از این نوارهای نوستالژیک هرگز اتمام نیافت و سال قبل میلادی حدود 129 هزار نسخه از آنها به فروش رسیده است؛ در حالی که این رقم در سال 2015 بیشتر از 74 هزار نسخه نبود.

گفتنی است هنوز برخی از آلبوم های موسیقی خوانندگان مطرح جهان روی نوار کاست هم ارائه می شوند؛ طوری که انتشار مجدد آلبوم سال 1999 «امینم» روی کاست، بیش از 3 هزار نسخه فروش را تجربه کرده است.

جزئیات گزارش مورد بحث نشان می دهد حدود 43 درصد از نوار کاست های مذکور به صورت اینترنتی به فروش رسیده و مابقی توسط خرده فروشی های فیزیکی در اختیار عموم قرار گرفته است.

منبع: دیجیاتو