مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

فروش نمایشگرهای OLED انعطاف‌پذیر سامسونگ از مرز یک میلیارد دلار گذشت

ca9feda1 7e5b 4378 a993 ce2e1e41f3e9

بخش تولید نمایشگرهای سامسونگ موسوم به Samsung Display در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد که توانسته در سه ماهه سوم سال جاری میلادی، درآمدی بالغ بر یک میلیارد دلار را از فروش پنل های OLED انعطاف پذیر خود تجربه کند که در تاریخ این شرکت بی سابقه بوده است.

سامسونگ دیسپلی که در حال حاضر به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان پنل های صفحه نمایش در جهان به شمار می رود، نه تنها برای سامسونگ، بلکه تامین کننده نیاز بسیاری از شرکت های بزرگ چینی همانند هوآوی، اوپو و ویوو است.

گفته می شود که این رقم قابل توجه از فروش پنل ها، بیشتر به دلیل درخواست بالای شرکت های چینی بوده است که اخیراً به سمت تولید دستگاه هایی هوشمندی مجهز به این تکنولوژی روی آورده اند. بر اساس گزارش IHS، هم اکنون سامسونگ دیسپلی با کسب سهم 31.8 درصدی از بازار این محصول، بر بازار نمایشگرهایی با ابعاد متوسط و کوچک فرمانروایی می کند و به دنبال آن شرکت های Japan Display و LG Display جای می گیرند که به ترتیب 15.4 و 13.1 درصد از سهم این بازار را به خود اختصاص داده اند.

همچنین در کسب و کار نمایشگرهای OLED نیز سامسونگ توانسته با تصاحب سهم 96.2 درصدی در سه ماهه سوم سال 2016، سایه سنگینی را بر این بازار بیاندازد. البته شرکت LG Display و چند شرکت چینی نیز اخیراً فعالیت خود را در این عرصه آغاز کرده اند که با توجه به پیشرفت هایی که سامسونگ در این زمینه به دست آورده است، در حال حاضر یارای رقابت با این غول بی شاخ و دم را ندارند.

در واقع می توان گفت که سامسونگ تنها تولید کننده پنل های نمایشگری محسوب می شود که در کارخانه Tangjeong خود، تولید نسل ششم نمایشگرهای OLED را در دستور کار دارد. پنل های OLED انعطاف پذیر تولید شده در این کارخانه برای استفاده در محصولات سامسونگ و برخی شرکت های چینی ارسال می شود.

منبع: تک شات