مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

کارت گرافیک Galax GTX 1060 EXOC، مبارزی قدرتمند در خدمت حرفه‎ای ها

Galax GeForce GTX 1060 EXOC White

 

از زمان عرضه رسمی GTX 1060 تاکنون شرکای انویدیا یکی پس از دیگری کارت های کاستوم خود را معرفی و سرانجام روانه بازار می کنند. با اینکه اغلب سازندگان کارت های کاستوم خود را معرفی کرده اند، کمپانی Galax با کمی تاخیر به این ضیافت محلق می شود. این شریک بزرگ انویدیا دست کم سه کارت کاستوم بر پایه پردازنده گرافیکی GTX 1060 عرضه می کند.

 GeForce GTX 1060 EXOC با برخورداری از فرکانس پایه هسته 1544 مگاهرتز، فرکانس بوست هسته 1759 مگاهرتز و فرکانس موثر حافظه 8008 مگاهرتز یکی از سریع ترین کارت های این سری از محصولات Galax است.محفظه کولر از پلاستیک ساخت شده که یک جفت فن 90 میلی متری را در خود جای داده است. رادیاتور کولر دارای یک عدد لوله ناقل حرارت مسی 8 میلی متری و یک لوله 6 میلی متری دیگر است که حرارت را از سطح پردازنده گرافیکی به رادیاتور منتقل می کنند. پیکربندی درگاه های خروجی تصویر این کارت کمی غیر معمول و از دو عدد dual-link DVI-D، یک عدد HDMI 2.0b و یک DisplayPort 1.4 تشکیل شده است.

Galax-GeForce-GTX-1060-EXOC

نسخه White (سفید) این کارت مشابه نسخه EXOC استاندارد است اما کولر و بک پلیت آن به رنگ سفید است.  فرکانس پایه و بوست هسته این کارت در مقایسه با مدل قبل 12 مگاهرتز سریعتر و به ترتیب 1556 مگاهرتز و 1771 مگاهرتز است.

 مدل مرجع Galax به سادگی Galax GeForce GTX 1060 نامیده می شود و از راهکار خنک سازی از نوع دمنده بهره می برد. با این حال در مقایسه با طراحی مرجع انویدیا محفظه کولر متفاوت است. فرکانس های این کارت همان مقدار مدل مرجع است.

منبع: شهرسخت افزار