مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

تعداد کاربران اینستاگرام به نیم میلیارد حساب رسید

insta in hand

 

خانم ها و آقایان، با یکی دیگر از شبکه های اجتماعی که به مرز نیم میلیارد کاربر رسیده، روبرو هستیم. شبکه ای تخصصی که روی عکس و فیلم تمرکز دارد. امروز شرکت اینستاگرام رسماً، اعلام کرد که این شبکه اجتماعی نیم میلیارد کاربر دارد که روزانه حداقل 300 میلیون کاربر اکانت خود را لاگین کرده و حساب خود را چک می‌کنند.

اگر بخاطر داشته باشید، اینستاگرام در سال 2010 بود که برای اولین بار به مرکز میلیونی شدن رسید و در آن سال که فقط روی آیفون ها قابل دسترسی بود شروع به توسعه نرم افزار خود برای پلتفرم اندروید نمود و این داستانی شد برای اتفاقات بعدی که برای این شرکت افتاد و امروز به این مرز رسیده ایم که از هر 15  انسان روی کره زمین، حداقل یکی از آنها اکانت اینستاگرام دارد. این اتفاق خیلی کم در تاریخ بشر به وقوع پیوسته است.

اینستاگرام در سال 2012 و پس از گسترش دامنه فعالیتش توسط فیسبوک به مبلغ 1 میلیارد دلار خریداری شد که البته بعد ها مشخص شد که این قرارداد با مبلغی کمتر به امضای نهایی طرفین رسیده است. در همین سال نرم افزار رسمی شرکت وارد Google Play Store شد و این مقدمه ای شد تا فعالیت اینستاگرام در ورای مرزهای ایالت متحده فراتر شود و امروزه قریب به 80 درصد از درآمد این شرکت از کاربران و حساب های خارج از امریکا تأمین شود.

این نرم افزار در ماه های اخیر تغییرات زیادی را به خود دیده است که یکی از آنها تغییر لوگو بوده که بحث های بسیار زیادی را با خود به همراه داشت و در آن یک طرح جدید و مدرن جایگزین طرح اصیل قبلی اینستاگرام شد. علاوه بر آن رابط کاربری داخل نرم افزار نیز بروز شد و نوار پایینی آبی رنگ نرم افزار به رنگ های سیاه و سفید درآمد که یک دست تر به نظر می‌آید. علاوه بر آن چند ماه گذشته نیز اینستاگرام محدودیت ویدئوهای 15 ثانیه ای خود را به 60 ثانیه افزایش داد که این امر با استقبال بسیار کاربران روبرو شد.

البته بعد از این موارد ظاهری، اینستاگرام در اولین روزهای ماه جاری میلادی از الگوی هوش مصنوعی جدید خود برای شناسایی علایق کاربران و شناسایی رفتار آنها و میزان تمایل آنها به حساب های دیگر، رونمایی کرد که باعث می‌شود کاربران این شبکه بیشتر مواردی را تماشا کنند که به آنها علاقه بیشتری نشان داده اند. این مورد به خودی خود باعث می‌شود 70 درصد فید های قبلی که کاربران می‌دیدند از دید آنها پنهان شده و به جای آنها مواردی به آنها نشان داده شوند که تمایل بیشتری به آنها دارند.

به هر حال آینده اینستاگرام در دستان خودش است که با این خیل عظیم کاربران چطور رفتار کند و چطور نیاز های مناسب آنها را برطرف کند. البته اینستاگرام به رقبای دیگر نیز توجه کند و تمهیداتی را بیندیشد که کاربران کمتر به سمت دیگر شبکه ها مهاجرت کنند. مسلماً چالش بعدی اینستاگرام مدیریت کاربران و راهکار های جدید برای جذب هر چه بیشتر کاربران و سرمایه بیشتر خواهد بود.

منبع: شهرسخت افزار