مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

۱.۸ میلیون گوشی پیکسل به فروش رسیده است

6eb01232 3542 40fd 8111 6024eabc0082

به گفته‌ی موسسه‌ی تحقیقاتی BayStreet آمار دقیق فروش گوشی‌های پیکسل گوگل حدود ۱.۸ میلیون دستگاه است. در حالی که میزان دقیق فروش گوشی‌های Google Pixel این روزها به یکی از موضوعات داغ دنیای فناوری تبدیل شده و آمار متفاوتی از سوی وب‌سایت‌های مختلف منتشر می‌شود، موسسه‌ی تحقیقاتی BayStreet اعلام کرده که میزان دقیق فروش پرچمداران گوگل بیشتر از آن چیزی است که اعلام شده است.

براساس آمار مستند به پلی‌استور گوگل، تعداد گوشی‌های پیکسل فروخته شده باید در حدود یک میلیون دستگاه باشد. البته تاکنون خود گوگل نیز هیچ آمار دقیقی منتشر نکرده است. اما وب‌سایت Ars Technica در هفته‌ی جاری اعلام کرد با توجه به تعداد نصب لانچر پیکسل که به صورت انحصاری برای محصولات گوگل ارائه شده، آمار مبتنی بر پلی‌استور تایید می‌شود.

این وب‌سایت گفته است:

تا این لحظه که هشت ماه از عرضه‌ی گوشی‌های پیکسل می‌گذرد، گوگل توانسته در مجموع ۱.۸ میلیون دستگاه از دو پرچمدار خود را به فروش برساند.

‌سی‌نت نیز در گزارشی با اشاره به فروش دور از انتظار گوشی‌های پیکسل اعلام کرده است هنوز پرچمداران گوگل نتوانسته‌اند به فروش مشابه دیگر رقبای قدرتمند خود دست پیدا کنند. به گزارشی CNET، اپل در سه‌ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۱۶ توانسته ۷۸ میلیون دستگاه آیفون بفروشد و سامسونگ نیز در مدتی کوتاه فقط ۵ میلیون گلگسی اس 8 فروخته است.

اما در آماری که به تازگی توسط BayStreet Research منتشر شده، تخمین زده می‌شود که میزان فروش گوشی‌های پیکسل فراتر از میزانی است که براساس نصب لانچر پیکسل اعلام شده است. این موسسه تحقیقاتی اعلام کرده است تا امروز گوگل توانسته نزدیک به ۱.۸ میلیون گوشی پیگسل بفروشد که ۴۵۰ هزار دستگاه در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۷ میلادی بوده است.

با اینکه آمار اعلام شده باز هم در مقابل دیگر پرچمداران بازار زیاد نیست، به نظر می‌رسد گوشی‌های پیکسل با چالش‌های مهمی روبر هستند. گوشی‌های گوگل پیکسل در بازار آمریکا به صورت انحصاری توسط ورایزن به فروش می‌رسد (البته روی شبکه‌های مخابراتی دیگر کار می‌کنند) و از طرفی گوگل در فصل تعطیلات سال گذشته که زمان مهمی برای فروش محصولات به شمار می‌رود، با محدودیت‌هایی در تولید روبرو بوده است.

البته سامسونگ همچنان به فروش خوب گلکسی اس ۸ ادامه می‌دهد و از طرفی نسل جدید آیفون که سال جاری میلادی معرفی می‌شود نیز می‌توانند فروش خوبی را تجربه کند. اما به نظر می‌رسد اولین حرکت جدی گوگل در بازار گوشی‌های هوشمند خیلی با موفقیت جدی روبرو نبوده است، ولی این غول دنیای فناوری قصد دارد تا پایان سال جاری نسل دوم گوشی‌های پیکسل را جذاب‌تر از گذشته معرفی کند.

 منبع: زومیت