مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

گلکسی S7 و S7 اج ضد آب هستند و درگاه microSD دارند

77777.jpg4

هر چه به روز دوم اسفند ماه نزدیک‌تر می‌شویم، جزییات بیشتر و بیشتری از گوشی‌های گلکسی S7 و گلکسی S7 اج به بیرون درز می‌کند. حالا اطلاعات جدیدی به لطف «ایوان بلاس»، افشاگر مشهور توییتری (evLeaks@) به دست رسیده است.

S7 و S7 اج هر دو جایگاه کارت microSD خواهند داشت.

او می‌گوید گلکسی S7 و S7 اج هر دو ضد آب خواهند بود. به این ترتیب، این ویژگی که در گوشی S5 وجود داشت، دوباره به گلکسی  S بازمی‌گردد. علاوه براین، امتیاز استاندارد IP این گوشی (میزان مقاومت در برابر آب و گرد و خاک) 67 است؛ بدین معنی که گرد و خاک هم به آن نفوذ نخواهد کرد.

77777.jpg3

همچنین باتری هر دوی این گوشی‌ها بزرگ‌تر از مدل قبلی خواهد بود، بنابراین امیدواریم عمر باتری آنها افزایش یابد. گفته می‌شود در S7 از یک باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعت استفاده می‌شود، در حالی که گلکسی S6 اج باتری‌ای با ظرفیت ۳۶۰۰ میلی‌آمپر ساعت خواهد داشت. برای مقایسه بد نیست بدانید که ظرفیت باتری‌های گوشی‌های گلکسی S6 و S6 اج به ترتیب ۲۵۵۰ و ۲۶۰۰ میلی‌آمپر ساعت است. این باتری‌های جدید جداشدنی نخواهند بود. اما از طرف دیگر، S7 در ظرف تنها ۲ ساعت به‌طور بی‌سیم کاملا شارژ می‌شود. شارژ کامل S7 اج هم ۲٫۲ ساعت طول خواهد کشید.

77777.jpg2

گوشی گلکسی S7 احتمالا یک صفحه نمایش QHD به اندازه‌ی ۵٫۱ اینچ خواهد داشت. در حالی که نسخه‌ی اج آن با همین وضوح تصویر، به نمایشگر ۵٫۵ اینچی مجهز خواهد بود. هر دو مدل با یک ویژگی به نام “Always On Display” همراه خواهند بود و اطلاعات قابل مشاهده همیشه روی صفحه نمایش خواهد بود (همین کار را نوکیا مدت‌ها پیش در گوشی‌های ویندوز فون‌اش انجام داده بود). علت انجام چنین کاری این است که نمایشگر نوع AMOLED وقتی که پیکسل‌های مشکی را نمایش می‌دهند هیچ انرژی‌ای مصرف نمی‌کنند. به همین خاطر، اگر صفحه نمایش بیشتر به رنگ مشکی باشد، تاثیر این ویژگی روی میزان مصرف باتری ناچیز خواهد بود.

S7 و S7 اج هر دو جایگاه کارت microSD خواهند داشت. به این ترتیب، باز هم ویژگی‌ای را خواهند داشت که در S6 وجود نداشت. همان‌طور که قبلا شایعه شده، حداقل یکی از مدل‌های گلکسی S7 به تراشه‌ی اگزینوس 8890، ساخت خود سامسونگ، مجهز خواهد بود. هر دو گوشی رم ۴ گیگابایتی خواهند داشت و حافظه‌ی داخلی آنها هم ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت خواهد بود.

دوربین سلفی S7، مثل S6 و S6 اج ۵ مگاپیکسل خواهد بود. اما دوربین اصلی در هر دو گوشی ۱۲ مگاپیکسل خواهد بود، در حالی که در مدل‌های قبلی ۱۶ مگاپیکسل بود. هرچند که در آنها از حسگر جدید سامسونگ به نام Britecell استفاده خواهد شد. البته این نکته را در نظر بگیرید که هیچ‌یک از اطلاعات بالا تایید نشده و در حد شایعه هستند.

lllllll                                                      sabzcentermag@